וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס מאשרים: משעל "מאס בתפקידו" ויפרוש השנה

ניר יהב

23.9.2012 / 17:29

בכיר בארגון אישר דיווחים לפיהם לראש הלשכה המדינית "נגמרה הסבלנות לבכירים מעזה שניסו לחתור תחתיו", והוא החליט על "מנוחת לוחם". עם זאת, עוד צפויים ללחוץ עליו להישאר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ' תגיות: חאלד משעל חמאס

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, מאס בתפקידו ומעוניין לפרוש ממנו – כך מסרו (ראשון) מקורות דיפלומטים ופוליטיים לסוכנות הידיעות רויטרס, ובהמשך אישר זאת גם בכיר התנועה בעזה, סאלח ברדוויל. המקורות מסרו כי במהלך פגישה עם בכירי חמאס מרצועת עזה שהתקיימה בקהיר, אמר משעל כי הוא אינו מעוניין להמשיך לכהן בתפקידו וכי החלטתו שלא להתמודד שוב על התפקיד היא סופית.

"חאלד משעל אמר לבכירים: תבחרו מנהיג אחר במקומי", הסביר לרויטרס גורם המקורב לחמאס. רשמית, סירבו משעל ובכירים נוספים בחמאס למסור תגובה בנוגע לעתידו הפוליטי של משעל, ובנוגע לפגישה שהתקיימה בקהיר, אולם גורם דיפלומטי הוסיף וציין כי למשעל "אין יותר סבלנות כלפי כמה מבכירי חמאס מעזה שניסו באחרונה לחתור תחתיו ופעלו נגד החלטות שקיבל בשם חמאס".

זמן קצר לאחר הפרסום ברויטרס, אישר סלאח ברדוויל את הדיווח ואמר בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי משעל "מנהיג בתנאים קשים במשך 16 שנה את חמאס, והחלטתו שלא להתמודד שוב על התפקיד התקבלה משום שהוא רוצה לקחת סוג של 'מנוחת הלוחם'". עוד הוסיף ואמר כי משעל ימשיך "להיות חייל" של חמאס וכי מי שינהיג את חמאס ייבחר על ידי "מועצת השורא" של הארגון.

המועמדים להחליפו: הנייה ואבו מרזוק

הגורם הדיפלומטי הוסיף ואמר לרויטרס כי למרות התעקשותו של משעל לפרוש מתפקידו, הוא מעריך כי עדיין אין מדובר בסוף פסוק, והוא עשוי להיכנע בסופו של דבר ללחץ של גורמים בכירים בחמאס ושל מספר מדינות ערביות לקבל שוב את התפקיד בהצבעה, שמועדה נשמר בסוד. לפי ההערכות, הבחירות לתפקיד ראש הלשכה המדינית ייערכו עד סוף 2012.

גורם אחר סיפר לרויטרס כי ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הנייה, וסגנו של משעל, מוסא אבו מרזוק, צפויים להיות המועמדים המובילים להחליף את משעל, אם אכן יעמוד בהבטחתו ולא יתמודד שוב על התפקיד. אבו מרזוק כיהן בתפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס בתחילת שנות ה-90. הן הנייה והן אבו מרזוק תומכים בהידוק הקשרים עם מדינות ערב ואירופה, אולם עומדים על סירובם להכיר בזכותה של ישראל להתקיים.

הדיווחים האחרונים על החלטתו של משעל החלו להופיע כבר לפני כמה ימים, כשמקורב לארגון סיפר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי משעל לא צפוי להתמודד על התפקיד, שאותו הוא ממלא מאז 1996. לטענתו, משעל אמר לבכירי חמאס שעימם נפגש בקהיר כי בכוונתו "להזרים דם חדש לחמאס". עם זאת הבטיח להמשיך "להיות חייל של חמאס, כפי שהיה מנהיג".

זו לא הפעם הראשונה שבה עולים דיווחים על כך שמשעל מאס בתפקידו ומעוניין לפרוש. בסוף השנה שעברה דיווחו כלי תקשורת ערביים כי משעל הודיע למועצת השורא של הארגון כי הוא אינו מעוניין להתמודד שוב על תפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס. עם זאת, "מועצת השורא" - שהיא הגוף העליון של חמאס - דחתה בתוקף את דבריו. עוד דווח כי רבים מבכירי חמאס, בהם גם מפקד הזרוע הצבאית אחמד ג'עברי, הפצירו בו להישאר בתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully