וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל הודיע רשמית: לא אתמודד על הנהגת חמאס

ניר יהב

21.1.2012 / 11:21

ראש הלשכה המדינית של חמאס הודיע, למורת רוחה של מועצת השורא, כי לא ימשיך בתפקידו. איסמעיל הניה מתכוון לפי הדיווחים להתמודד על התפקיד בבחירות שייערכו בחודשים הקרובים

עכשיו זה רשמי: ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הודיע למועצת השורא של הארגון בישיבתה האחרונה כי הוא אינו מעוניין להתמודד שוב על התפקיד בבחירות הפנימיות שצפויות להתקיים בחודשים הקרובים. בהודעה רשמית מטעם ארגון חמאס נמסר היום (שבת) כי משעל הבהיר למועצת השורא כי "ימשיך לשרת את העם הפלסטיני, את חמאס, את הסוגיה הפלסטינית ואת האומה האיסלמית".

בהודעת חמאס נמסר עוד כי ההנהגה לא ראתה בעין יפה את בקשתו של משעל וביקשה ממנו לחזור בו: "ההנהגה הפצירה בלוחם חאלד משעל שיחזור בו מההחלטה ויותיר את ההחלטה בנושא למועצת השורא", שכן למרות שהם מכבדים את רצונו שלא להתמודד שוב לתפקיד, הנחשב לבכיר ביותר בחמאס, הרי שמדובר "בהחלטה שמוסדות הארגון צריכים לקבל ולא החלטה אישית של אדם אחד".

הניה צפוי להחליף את משעל

מועצת השורא היא הגוף הקובע בחמאס, הנחשבת למקור הסמכות העליון של הארגון. מדובר במועצת חכמים קטנה שמקבלת החלטות עקרוניות בעיקר בתחום המדיני אסטרטגי.

הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות האיטלקית כי ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, מעוניין להתמודד על תפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס בבחירות הבאות במקומו של חאלד משעל. מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" מסרו כי הניה קיים באחרונה ביקור במספר מדינות ערביות ואיסלמיות על מנת שהזירה הבינלאומית תכיר אותו טוב יותר. לשם כך מתכוון הניה גם לערוך ביקור נוסף בקרוב במדינות אחרות, ובראשן אירן.

בימים האחרונים התרבו הדיווחים על כך שמשעל אינו מתכוון להתמודד שוב על תפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס בבחירות הפנימיות של הארגון. גורמים בכירים בחמאס העריכו כי מי שיתפוס את מקומו יהיה ככל הנראה ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה, או סגנו של משעל, מוסא אבו מרזוק.

תושב חדש בקהיר: בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק
פגישת פיוס? אסד צפוי להיפגש בדמשק עם משעל
מה הסיבה שבגללה התחיל חאלד משעל לדבר במתינות?

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully