וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת פיוס? אסד צפוי להיפגש בדמשק עם משעל

ניר יהב

3.1.2012 / 11:00

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, שיחסיו עם נשיא סוריה התערערו מאז הידרדרו ההפגנות במדינה אל מלחמת אזרחים של ממש, הוא בכיר חמאס האחרון שנותר בדמשק, בעוד שאסד מעדיף את חיזבאללה

שינוי אסטרטגיה? נשיא סוריה, בשאר אסד, ייפגש בשבועיים הקרובים עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל - כך מדווח הבוקר (שלישי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה. משעל, שיחסיו התערערו עם אסד, הוא אחד מבכירי חמאס האחרונים שנשאר בסוריה, אחרי שרוב אנשי הארגון עזבו אותה, מאז החלה בה ההתקוממות העממית בחודש ינואר בשנה שעברה.

לפי הדיווח, לפגישה יבואו גם ראשי הפלגים הפלסטיניים האחרים היושבים בדמשק. העיתון מדווח כי אסד, המבודד בעולם בשל מלחמת האזרחים המתחוללת בארצו, מנסה להתפייס עם משעל ועם יתר ההנהגה הפלסטינית, ולהשיג מחדש את תמיכתו של העולם הערבי.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. רויטרס
יחזיר את אנשי חמאס לדמשק? חאלד משעל/רויטרס

על פי מקורות ששוחחו עם כתבי העיתון, אסד מעוניין להשיב לעצמו את הלגיטימציה שאיבד "מבלי לוותר על עקרונותיו", באמצעות חיזוק התמיכה בסוגייה הפלסטינית, הנחשבת לסוגייה המרכזית על סדר היום בזירה הערבית. "מטרתו השנייה של אסד היא להתפייס עם חאלד משעל, אולם לא בפגישה בארבע עיניים אלא במסגרת פגישה עם כל נציגי הפלגים הפלסטיניים היושבים בדמשק", הוסיפו.

"אסד התעלם ממשעל לטובת נסראללה"

באחרונה דיווחו כלי התקשורת הערבים על מתיחות קשה השוררת בין חמאס לדמשק בעקבות האלימות שנוקט המשטר הסורי נגד המפגינים במדינה. מנהיגי חמאס, שהתרכזו בשנים האחרונות בבירה הסורית, החליטו לעזוב את המדינה. על פי כמה דיווחים, כל המנהיגים, זולת משעל, כבר נטשו את סוריה ועברו לירדן, לקטאר ולמצרים.

על פי הדיווחים מהתקופה האחרונה, משעל ביקש מאסד לקדם רפורמות עוד לפני שהמהפכה הגיעה לסוריה, אך אסד סירב להיענות. עוד דווח כי משעל שוחח עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ואמר לו כי חמאס לא יוכל לעמוד לצד המשטר הסורי בזמן שהוא שופך את דם המפגינים. בתגובה, אמר נסראללה למשעל כי יבקש מאסד לקיים פגישה משותפת עם שניהם, אך אסד התעלם ממנו - ונפגש רק עם מזכ"ל חזבאללה.

"אסד התעלם ממשעל, בכירי חמאס עוזבים לירדן"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully