וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס יורשה להעביר את משרדיו לקהיר

ניר יהב

11.9.2012 / 9:52

גורם מצרי מסר כי בתקופה האחרונה התקבלו הסכמות בין בכירים בחמאס למצרים, בין היתר בנוגע למשרדים. כמו כן, סוכם על החלפת מידע מודיעיני. הניה צפוי לבקר בקהיר השבוע

לאחר סגירת המשרדים בדמשק בחודשים האחרונים, מצרים תרשה לחמאס לפתוח את משרדיו בשטחה – כך אמר הבוקר (שלישי) גורם מצרי בכיר לעיתון "אל-חיאת", המתפרסם בלונדון. לדברי הגורם, במהלך הדיונים בתקופה האחרונה בין בכירי חמאס, בהם גם מפקד הזרוע הצבאית, אחמד ג'עברי, לבין בכירי מודיעין מצרים, הושגו כמה הבנות, בהם פתיחת משרדי חמאס בקהיר.

כמו כן, הוסכם על הקמת ועדה ביטחונית משותפת למצרים וחמאס, שדון בענייני הביטחון המשותפים לצדדים, ובעיקר בכל הנוגע לגבול המשותף בין רצועת עזה לבין סיני. עוד סוכם על החלפת מידע מודיעיני בין הצדדים. במקביל דיווח העיתון כי ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסלמעיל הניה, צפוי להגיע לביקור בקהיר ביום חמישי הקרוב, שם ייפגש עם ראש הממשלה המצרי, הישאם קנדיל, וידון עמו במשבר הדלק ברצועה ובהקמת אזור תעשייה משותף בגבול.

בחודשים האחרונים עזבה ההנהגה המדינית של חמאס את הבירה הסורית בעקבות מחלוקות עם השלטון בדמשק. נפוצו דיווחים שראשי חמאס מחפשים מקום חלופי – בהם קטאר, ירדן ומצרים. מנהיגי חמאס היו מפוזרים בתקופה זו בין בירות ערביות שונות. עד כה לא אישר חמאס רשמית כי אכן נטש את דמשק וקיבל אישור להעתיק את משרדיו לקהיר.

מתיחות בין חמאס לדמשק

כבר בחודש דצמבר שעבר דווח כי מרבית פעילי חמאס המוצבים בסוריה עזבו את דמשק לכיוון הרצועה, כחלק ממאמץ הארגון לצמצם את נוכחותו במדינה השרויה בעימות עקוב מדם בין משטרו של בשאר אסד לבין המורדים בו. בזמנו נמסר כי סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק, עזב לעמאן בירת ירדן, משם גורשה הנהגת חמאס לפני 12 שנים, וזאת בתנאי ש"לא יעסוק בפעילות פוליטית או תקשורתית".

"אל-חיאת" דיווח בעבר כי המתיחות בין חמאס לסוריה החלה עוד לפני פרוץ הפגנות המחאה נגד משטרו של אסד. "משעל המליץ לאסד למהר ולקדם רפורמות לפני שהמהפכות בעולם הערבי יגיעו אל סוריה. לאחר שהחלו ההפגנות בעיר דרעא, נפגש משעל עם מנהיגים סורים, פוליטיים וצבאיים, וחזר על דבריו לפיהם יש לפתור את המשבר. המנהיגים המליצו לו לומר זאת ישירות לאסד, משעל ביקש מועד לפגישה - אך לא קיבל תשובה", נכתב בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully