וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם פלסטיני: "משעל ימשיך בתפקידו בשנים הבאות"

ניר יהב

22.1.2012 / 8:39

לפי הדיווח של הגורם הפלסטיני מדמשק, מועצת השורא דחתה פה אחד את בקשת ראש הלשכה המדינית של חמאס לעזוב את תפקידו. "משעל ימשיך בתפקיד בוודאות של מאה אחוז"

למרות שראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הודיע באופן רשמי להנהגת חמאס כי הוא אינו מעוניין להתמודד שוב על התפקיד בבחירות הפנימיות הבאות, מבהיר הבוקר (ראשון) גורם פלסטיני מדמשק, המוגדר 'מהימן', כי מועצת השורא דחתה בתוקף את בקשתו של משעל והוא צפוי למלא את את התפקיד בארבע השנים הקרובות "בוודאות של מאה אחוז", כלשונו.

לדבריו, מועצת השורא, שהיא הגוף העליון של חמאס, התכנסה לפני שלושה שבועות בחרטום שבסודן ודחתה פה-אחד את בקשתו של משעל שלא להתמודד שוב על תפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס. "משעל יהיה המועמד היחיד לתפקיד בבחירות שייערכו בחודש יוני הקרוב", אמר הגורם.

הגורם גילה כי בקשתו של משעל נפלה על חברי מועצת השורא "כרעם ביום בהיר". הם הופתעו מאוד ולפי כמה עדויות, חלקם – כגון ראש סיעת חמאס בפרלמנט הפלסטיני סלאח ברדוויל – בכו. חלק אחר מחברי מועצת השורא השתתק ולא הצליח להוציא מילה מהפה. "משעל זוכה להערכה מצד כל הגורמים בחמאס, הן בגדה והן ברצועה, הן בזרוע הצבאית והן בקרב האסירים".

מאז שנת 1996 מכהן משעל בתפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס, הנחשב לתפקיד הפוליטי הבכיר ביותר בארגון. הוא החליף בתפקיד את סגנו כיום, מוסא אבו מרזוק, לאחר שהאחרון נעצר בניו יורק באשמת עמידה בראש ארגון טרור. אם אכן מועצת השורא תיענה לבקשתו של משעל והוא יעזוב את תפקידו, אבו מרזוק נחשב לאחד המועמדים הבולטים להחליפו. מועמד נוסף הוא ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה.

עוד בנושא:

ההודעה הרשמית של משעל: לא אתמודד על הנהגת חמאס

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully