וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקקת בכירה בארה"ב: "אמנע סיוע כלכלי למצרים"

יו"ר ועדת המשנה לאישור סיוע חוץ בקונגרס, מחוקקת רפובליקנית בכירה, הודיעה כי היא מתנגדת לכוונת הממשל להעביר 450 מיליון דולרים לקהיר: "היחסים עומדים בסימן שאלה"

למרות הדיווחים לפיהם ארצות הברית השהתה את המשא ומתן לסיוע כלכלי למצרים בעקבות ההתקפות האלימות על נציגויותיה בעולם המוסלמי – ובקהיר בפרט, ממשל אובמה הודיע אתמול (שישי) לקונגרס כי יעביר למצרים סיוע חירום בגובה 450 מיליון דולרים. עם זאת, ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי הממשל נתקל בהתנגדות מצד מחוקקת בכירה, שטענה כי תבלום את העברת הכספים.

הודעת הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי בישיבת הקונגרס לפני צאתו לפגרה שלפני הבחירות הציתה ויכוח סוער באשר לסיוע החוץ והטיפול של ארה"ב במשבר בעולם המוסלמי. המחוקקת הרפובליקנית הבכירה, קיי גרנגר מטקסס, הודיעה מיד כי תעשה שימוש בעמדתה כיו"ר ועדת המשנה לאישור סיוע חוץ כדי למנוע את העברת הסיוע, בטענה כי יחסי ארה"ב ומצרים "מעולם לא עמדו בסימן שאלה יותר" מאשר בתקופה האחרונה, מאז נבחר איש האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, לנשיא.

נעילת הוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרולינה הצפונית. 6 בספטמבר 2012. GettyImages
סיוע שנועד לתמוך במעברה של מצרים לדמוקרטיה. אובמה/GettyImages

"אני לא משוכנעת בצורך הדחוף של הסיוע הזה ואינני יכולה לתמוך בו בשעה זו", אמרה גרנגר בהצהרה שפרסם משרדה, עוד בטרם הודעת הממשל בפני הקונגרס.

מדובר בסיוע שממשל אובמה התחייב להעביר למצרים על מנת לתמוך במעברה לדמוקרטיה לאחר הפלת משטרו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק. בשבוע שעבר אמרו גורמים אמריקאים ל"וושינגטון פוסט" כי ארה"ב השהתה את המו"מ להעברת הסיוע למצרים בעקבות ההפגנות שהחלו במחאה על הסרט "תמימות המוסלמים", הלועג לאיסלם ולנביא מוחמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully