וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבאות ארה"ב ומצרים יקיימו תרגיל אווירי משותף

ניר יהב

4.9.2012 / 20:07

התרגיל, הראשון מאז נכנס הנשיא מורסי לתפקיד, מכונה "זירת הקרב של הנשר". הוא צפוי להימשך עשרה ימים ולכלול תרגול של פעילות התקפית והגנתית משותפת והחלפת ידע מקצועי

יחידות של חיל האוויר האמריקאי הגיעו למצרים על מנת לערוך תמרון משותף עם חיל האוויר המצרי, שיחל בימים הקרובים ויארך עשרה ימים. גורמי צבא בכירים במצרים אמרו הערב (שלישי) לכלי תקשורת במדינה כי מטרת התמרון היא לתרגל תכנון וניהול של פעילות התקפית משותפת בין מטוסים של שני חילות האוויר, וכן להחליף ידע מקצועי בין צוותים משני החילות.

בנוסף, צפויות ארצות הברית ומצרים לתרגל פעילות הגנתית של מטוסי קרב והענקת סיוע מנהלי ומקצועי לכוחות המשותפים. היחידות האמריקאיות הגיעו כבר אתמול לבסיס חיל האוויר המצרי "גנאקליס", הנמצא באלכסנדריה. לא דווח מהם סדרי הכוחות המשותפים שצפויים לקחת חלק בתרגיל. התרגיל, המכונה "זירת הקרב של הנשר", הוא התמרון המצרי-אמריקאי הראשון בימיו של הנשיא מוחמד מורסי.

תמרון אווירי משותף של צבא מצרים וצבא ארצות הברית. AP
תרגיל "זירת הקרב של הנשר" יימשך עשרה ימים/AP

בתוך כך, הגנרל מוחמד עסאר, עוזרו של שר ההגנה המצרי, אמר היום לכלי התקשורת כי הדיווחים על כך שמצרים הסיגה כוחות מסיני בעקבות לחצים שהופעלו עליה לחלוטין לא נכונים. עסאר, שלא נקב בשמה של ישראל כמי שהפעילה לפי הדיווחים לחץ על מצרים להוציא כוחות מסיני, הוסיף: "לאור האירועים האחרונים באזור, היחסים עם המדינות השכנות שלנו נמצאים בשלב של התפתחות".

"עלולים להיות חששות הדדיים", הוסיף הגנרל. "עם זאת, האינטרסים הלאומיים המצריים הם אלו שנמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו לפני שאנו מקבלים החלטות".

מצרים הסיגה כוחות מסיני

בשבוע שעבר אמר גורם מדיני כי מצרים הוציאה את הנגמ"שים והטנקים שלה מחצי האי סיני, בעקבות דיאלוג שהתנהל מאחורי הקלעים בין ישראל למצרים, שהכניסה את הכוחות לאזור המפורז לאחר הפיגוע בו נהרגו 16 חיילים מצרים. במערכת הביטחון הביעו שביעות רצון מהנסיגה.

"השיח התנהל בהבנה גמורה של שני הצדדים שהמהלך נעשה באופן חד צדדי ומבלי ליידע את ישראל ואת כוחות השלום של האו"ם באזור", אמר הגורם המדיני, ובכך שלל את הדיווחים לפיהם ישראל אישרה את כניסת הכוחות לחצי האי. "דיבורים מתלהמים בפומבי מצד ישראל היו מעכבים את התהליך ופוגעים בקשר הביטחוני והמדיני. האמון נבנה מחדש והשכל הישר הוכיח את עצמו במקרה הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully