וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב השהתה המשא ומתן לסיוע כלכלי למצרים

גורמים בממשל אמרו ל"וושינגטון פוסט" שהמהומות נגד ארה"ב בעולם המוסלמי, שהחלו בקהיר, הובילו להפסקת המו"מ לקיצוץ החוב המצרי. לדבריהם, עד לאחר הבחירות לא צפוי סיוע

יח"צ - חד פעמי

ההפגנות האלימות נגד ארצות הברית, שהחלו בקהיר והתפשטו לרחבי העולם המוסלמי, הביאו להפסקה זמנית של המשא ומתן בדבר סיוע אמריקאי כלכלי למצרים, כך אמרו אמש (שני) גורמים אמריקאים ל"וושינגטון פוסט".

לדברי הגורמים, בעקבות ההפגנות – שהחלו במחאה על הסרט "תמימות המוסלמים" הלועג לאיסלם ולנביא מוחמד, השהתה ארצות הברית את המשא ומתן שנועד להביא לקיצוץ חוב בגובה מיליארד דולרים של מצרים לארצות הברית. בנוסף, המשא ומתן דן גם באפשרות של חבילת סיוע נוספת של מיליוני דולרים למצרים. הגורמים הוסיפו כי עד לאחר הבחירות בארצות הברית, שיתקיימו ב-6 בנובמבר, לא צפוי סיוע אמריקאי לקהיר.

ברק אובמה בטקס בפנטגון לציון 11 שנים למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. רויטרס
עד לאחר הבחירות בארה"ב לא צפוי סיוע אמריקאי למצרים. אובמה/רויטרס

בתחילת החודש אישר גורם בכיר בממשל אובמה כי ארצות הברית קרובה להסכם עם ממשלת מצרים, במסגרתו יפחיתו האמריקאים מיליארד דולרים מהחוב המצרי, כדי לחזק את הכלכלה בקהיר, המצויה במשבר מאז ההתקוממות האזרחית נגד הנשיא לשעבר, חוסני מובארק. לדברי הגורם, מתווכים מטעם הנשיא המצרי, מוחמד מורסי, השיגו התקדמות במשא ומתן עם עמיתיהם האמריקאים.

החוב המצרי לארצות הברית עומד כיום על שלושה מיליארד דולרים, בגין סיוע בדמות "מזון עבור שלום", כחלק מהסכמי קמפ-דיוויד. בתוך כך, ארצות הברית הביעה בעבר את תמיכתה בהלוואה בסך 4.8 מיליארד דולרים למצרים מקרן המטבע הבינלאומית, עקב התרשמות הממשל מהבחירות החופשיות במדינה, ומתוך כוונה ברורה לקדם את המעבר לדמוקרטיה בקהיר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully