וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "הציונים הלא-מתורבתים מאיימים על אירן"

בנאומו האחרון בעצרת, ביקש אחמדינג'ד מהנוכחים לדמיין כי "במקום כיבוש פלסטיני וממשלה מזויפת, הייתה נחשפת האמת". שגרירי ארה"ב וישראל באו"ם לא נכחו באולם

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, נשא היום (רביעי) את נאומו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, בו לא שכח כמובן להתייחס לישראל. "אני בא להראות לעולם שלמדינתי יש חזון וכי היא מקבלת בברכה כל מאמץ לשלום ויציבות", פתח נשיא הרפובליקה האיסלמית את נאומו. המשלחת האמריקנית החרימה את הנאום ולא נכחה באולם, ואילו המשלחת הישראלית כלל לא לקחה היום חלק בכינוס בשל יום הכיפורים. "תנו לנו להסתכל במצב היום", ביקש אחמדינג'ד. "הציונים הבלתי מתורבתים מטילים את צלם על אירן ומאיימים בתקיפה צבאית. אף אחד לא מרגיש בטוח, גם אלו החמושים ביותר. האם מישהו מאמין שהמשך הסדר הנוכחי אפשרי?" שאל אחמדינג'ד.

"דמיינו שלא היה אגו, דיקטטורות, ואיש לא היה מפר את זכויותיו של האחר", המשיך. הנשיא מנה מלחמות לאורך ההיסטוריה ובמהרה המשיך לתקוף את ישראל. "דמיינו שבמקום כיבוש פלסטיני וממשלה מזויפת, הייתה נחשפת האמת. אלמלא הציונות הייתה משפיעה על התקשורת העולמית", המשיך. בניגוד לארצות הברית, נציגי רוב המדינות דווקא נשארו באולם והאזינו לנאומו של נשיא הרפובליקה האיסלמית.

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, נואם בפני העצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
"דמיינו סדר עולמי חדש". אחמדינג'ד/רויטרס

"אני מודה לאללה על כך ששוב יש לי הזדמנות להשתתף בפגישה הזאת", אמר הנשיא, שזו לו הפעם האחרונה בעצרת האו"ם בתפקיד זה. "אני מגיע מאירן, ארץ המדע, הפילוסופיה, הספרות. אני מייצג תרבות גאה וגדולה שייסדה את הציוויליזציה העולמית. אני מייצג אומה שמסורה לערכי החופש והחמלה", שיבח אחמדינג'ד את ארצו, בנאום שחרג בהרבה מרבע השעה שהוקצבה לכל מנהיג בעצרת.

ביום שני אמר אחמדינג'ד לעיתונאים בניו יורק שישראל תימחק בגלל הפרעותיה לרפובליקה האיסלמית. אז גם יצא שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בהפגנתיות מאולם העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, במהלך דברים שנשא נשיא אירן. פרושאור יצא מהאולם לצד היועצת המשפטית מטעם ישראל, עם תחילת נאומו של אחמדינג'ד שעסק בנושא שלטון החוק. "זוהי בושה וכלימה שנותנים לאדם כמוהו פתחון פה בסוגייה כל כך חשובה", מסר פרושאור זמן קצר לאחר מכן, "לאפשר לאחמדינג'ד לשאת נאום באו"ם בסוגיות שלטון החוק כמוהו למנות פירומן כמפקד כיבוי אש".

בתוך כך, עם הגעתו לניו יורק, אמר נשיא אירן לעיתונאים כי "אנחנו בהחלט מאמינים שישראל מצאה את עצמם במבוי סתום והם מחפשים הרפתקאות חדשות במטרה לצאת ממנו. אירן לא תיפגע מפצצות זרות". אחמדיניג'ד ציין שוב כי ישראל לא מהווה איום על אירן, ואמר כי "אנו כלל לא מחשיבים אותם כחלק ממשוואה כלשהי שמערבת את אירן במהלך שלב מסויים בהיסטוריה, הם מהווים מטרד מינימלי שלאחר מכן יימחק".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully