וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד בא לאו"ם: מה יאמר בנאומו האחרון כנשיא?

משה-חי הגיגת

23.9.2012 / 10:21

נשיא אירן נחת בניו יורק, שם כבר מתקיימות הפגנות נגדו. על אף שארצות הברית סירבה להכניס 20 מחברי משלחתו, אחמדיניג'ד מצפה לעצרת: "אסכם את כל העניינים הקודמים שהצגתי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כלי תקשורת באירן מדווחים כי הנשיא מחמוד אחמדינג'ד נחת הבוקר (ראשון) בניו יורק כדי להשתתף בעצרת האו"ם שתפתח השבוע. מתלווים אליו שרים ופקידים בכירים, בהם שר החוץ עלי אכבר סאלחי, שרת הבריאות מרזיה וחיד דסתג'רדי, שר החקלאות צאדק חליליאן, ושר התחבורה עלי ניקזאד. אחמדינג'ד צפוי להיפגש כבר הערב, לפי שעון ניו יורק, עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, לקראת נאומו ביום רביעי בעצרת הכללית.

אחמדינג'ד, המשמש כיום כנשיא הזמני של ארגון המדינות הבלתי מזדהות, צפוי לכנס השנה יותר פגישות בביקורו בניו יורק. כמדי שנה צפויות לו פגישות עם קבוצות של סטודנטים, אנשי אקדמיה ואמריקנים ממוצא אירני, כמו גם ראיונות בכלי התקשורת השונים במדינה. אתר "עצר אירן" דיווח כי טרם המראתו מאירן, שוחח אחמדינג'ד, שזוהי העצרת האחרונה בה ישתתף כנשיא, עם הכתבים שמלווים אותו, ואמר להם כי כתב את נאומו כבר לפני שלושה חודשים, אך ערך בו 12 תיקונים שונים מאז.

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד,2012. AP
כתב את הנאום כבר לפני שלושה חודשים. מחמוד אחמדינג'ד/AP

"השנה, זו הנסיעה האחרונה שלי כנשיא לעצרת הכללית של האו"ם, ואני עומד לסכם בנאום את כל העניינים הקודמים שהצגתי, ולשרטט דרך ברורה עבור העתיד", אמר הנשיא טרם צאתו. "אני מקווה שתהיה לי הזדמנות ראויה להציג את מה שהתרחש מאחורי הקלעים בזמן הקמת האו"ם - ארגון שהוקם כמענה לצורך שהציגה האנושות לקבל בצוותא החלטות שיהיו לטובתה, באופן שבו איש לא ישלוט על אחר, אבל כיום, ניתן לראות מה מצבו האמיתי של הארגון". כמו כן, הציג דובר משרד הנשיא את האתר המוקדש לסיקור נסיעתו של אחמדינג'ד לאו"ם, כמדי שנה.

כמדי שנה, הגעתו של אחמדינג'ד לאו"ם מעוררת תחושות זעם בניו יורק. אחמדינג'ד אמור להתאכסן במלון וורוויק היוקרתי. בסוף השבוע כבר התקהלו מחוץ למלון מפגינים שקראו "השאירו את אחמדינג'ד מחוץ לניו יורק!". חלק מהמפגינים נשאו שלטים עליהם דמויותו של אחמדינג'ד יחד עם זו של נשיא סוריה, בשאר אסד, ואחרים חילקו עלונים בקריאה להפגין נגד ביקורו בעיר של הנשיא האירני. בנוסף, עלתה יוזמה לארגן הפגנה של אנשי ארגון האופוזיציה האירני "מוג'אהדין חלק", אשר הוסר מרשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית. יוזמה נוספת מנסה לארגן מול המלון הפגנה אנטי-מלחמתית נגד הנשיא האירני, כמו גם נגד הנשיא ברק אובמה וראש הממשלה נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנות נגד נאומו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בעצרת האו"ם. ספטמבר 2011. AP
הפגנות בניו יורק נגד הגעתו של אחמדינג'ד, ספטמבר 2011/AP

על פי הדיווחים בתקשורת האירנית, אחמדינג'ד מגיע להשתתף בעצרת האו"ם בראש משלחת המונה כ-100 אנשים שכניסתם אושרה, לאחר שאירן ביקשה מארצות הברית ויזה עבור 160 אנשים. בין המסורבים, ישנם גם שני שרים אירנים ששמם לא פורסם. סוכנות הידיעות האירנית "מהר" דיווחה שמדובר בעניין שגרתי, כמו בשנים קודמות, וכי בימים הקרובים יוסדרו אשרות הכניסה. אל נשיא אירן מתלווים גם כמה ממקורביו, בהם ראש לשכתו אספנדיאר רחים משאא'י, שכניסתם של שניים מסגניו סורבה בביקור זה. הפמליה תשהה בניו יורק במשך כשבוע, ודווח כי הסכום ששילמה המשלחת עבור הלינה בעיר נאמד בכחצי מיליון דולר. אחרי נאומו של אחמדינג'ד ביום רביעי, הוא צפוי לכנס מסיבת עיתונאים מסורתית בבניין האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully