וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "המשטר הציוני - גרורה סרטנית מסוכנת"

משה-חי הגיגת

17.8.2012 / 11:16

בנאומו לרגל "יום קודס" להזדהות עם מאבק הפלסטינים, תקף נשיא אירן את ישראל וכינה אותה "פשע כנגד האנושות". במקביל, מאות אלפים מפגינים בטהרן: "מוות למשטר הציוני"

"המשטר הציוני הוא גרורה סרטנית שאם יישאר ממנה אפילו תא אחד, היא תאיים על כל האזור" – כך אמר היום (שישי) נשיא אירן, מחמוד אחמדיניג'ד, בנאומו באוניברסיטת טהרן לרגל "יום ירושלים הבינלאומי", המכונה גם "יום קודס". לדבריו, "גם המערב שבוי בידיהם של הציונים ולאיש אין זכות בחירה חופשית בשל כך. קיומו של המשטר הציוני הוא פשע כנגד האנושות".

בנאומו, ציין אחמדינג'ד כי "רעיון שתי המדינות לשני העמים בפלסטין הוא פתח להישארותם של הציונים באזור לעוד מאה שנים". לדבריו, "הקיום של המשטר הציוני על חלק מפלסטין הוא דבר מסוכן, אז על אחת כמה וכמה הרצון שלהם למדינה מתוקנת הקיימת על פי חוק. גם אחוז קטן של שליטה שלהם על אדמת פלסטין היא דבר שלילי".

היום מציינים באירן ובמדינות נוספות בעולם השיעי את יום קודס, כמדי שנה ביום השישי האחרון של חודש רמדאן - בהתאם למסורת שהנהיג האייתוללה ח'ומייני לאחר המהפכה האירנית. אירועי היום מתאפיינים בעצרות הזדהות המוניות עם הפלסטינים החיים בשטחים הכבושים, ובנאומים חריפים בגנותה של ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המערב שבוי בידיהם של הציונים ". ההפגנות באירן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעה זו נערכות הפגנות גדולות ברחבי אירן, ובטהרן לבדה מפגינים על פי ההערכות עשרות אלפי בני אדם. בסוכנות הידיעות אירנא, דווח כי הפגנות לרגל יום קודס נערכות ב-550 ערים שונות ברחבי אירן. עוד נמסר כי המפגינים נושאים שלטים כגון "מוות לארצות הברית" ו-"מוות למשטר הציוני". על פי הערכות שפורסמו בסוכנות פארס במדינה, מיליוני בני אדם צפויים לקחת חלק בהפגנות.

"ההפגנות - תגובה מוחצת לאויבי האיסלם"

העצרות השנה מתקיימות ברקע הדיווחים כי ישראל מתכוונת לצאת למתקפה צבאית נגד מתקני הגרעין של המדינה. בשנים קודמות, ההפגנות התקיימו במקביל לעצרות חגיגיות בלבנון, שלוו בנאומים של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, אמר השבוע כי היענות גבוהה להפגנות תהווה "תגובה מוחצת לאויבי האיסלם ולאויבי הפלסטינים". חמינאי, שנפגש עם חיילים ותיקים באירן, אמר כי המשטר הציוני הוא "לא יותר מקונספירציה", וכי מי שתומך בקיומו "מתעלם מהסוגיה הפלסטינית ומנסה לקבור אותה".

בשנים האחרונות, גם ארגונים פרו-פלסטיניים עורכים ביום זה עצרות מחוץ לאירן, ובייחוד מול שגרירויות ישראל ברחבי העולם. ברשתות החברתיות פורסמו בתקופה האחרונה קריאות למפגינים להפגין בסוף השבוע בערים הגדולות בלבנון, בטורקיה ובעירק. אחרים נקראו להתארגן לעצרות בלונדון, בשטוקהולם, בניו יורק, בוושינגטון, בדטרויט ובוונקובר. לפי שעה, נראה שמספר הנענים לקריאה אינו רב בערים אלה, וכי ההפגנות שם יהיו מצומצמות למדי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully