וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד עלה לנאום, השגריר הישראלי עזב האולם

טל שלו

24.9.2012 / 17:48

השגריר באו"ם פרושאור, עזב במהלך דברים שנשא הנשיא האירני בנושא שלטון החוק: "זו בושה שנתנו לו לנאום". מוקדם יותר אמר אחמדינג'ד: "אין לישראל שורשים בהיסטוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו באחמדינג'ד נפגש עם מזכ"ל האו"ם

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, יצא אחר הצהריים (שני) בהפגנתיות מאולם העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, במהלך דברים שנשא נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד. פרושאור יצא מהאולם לצד היועצת המשפטית מטעם ישראל, עם תחילת נאומו של אחמדינג'ד שעסק בנושא שלטון החוק. "זוהי בושה וכלימה שנותנים לאדם כמוהו פתחון פה בסוגייה כל כך חשובה", מסר פרושאור זמן קצר לאחר מכן, "לאפשר לאחמדינג'ד לשאת נאום באו"ם בסוגיות שלטון החוק כמוהו למנות פירומן כמפקד כיבוי אש".

אחמדינג'ד צפוי לשאת את נאומו המרכזי בעצרת בהמשך השבוע. כמו כן, עם הגעתו לארה"ב לקראת הכינוס אמר היום אחמדינג'ד לכתבים כי "יש לאירן את כל האמצעים להגן על עצמה והיא מוכנה להשתמש בהם". "אנו לא לוקחים ברצינות את איומי הציונים", אמר אחמדינג'ד, "אירן קיימת זה 7,000, עשרת אלפים שנים. הם (ישראל) איכלסו את השטחים הללו במשך 60-70 שנים, בתמיכת כוחות המערב. אין להם שום שורשים בארצם בהיסטוריה".

נשיא אירן הוסיף כי "אנחנו בהחלט מאמינים שהם מצאו את עצמם במבוי סתום והם מחפשים הרפתקאות חדשות במטרה לצאת ממנו. אירן לא תיפגע מפצצות זרות". אחמדיניג'ד ציין שוב כי ישראל לא מהווה איום על אירן, ואמר כי "אנו כלל לא מחשיבים אותם כחלק ממשוואה כלשהי שמערבת את אירן במהלך שלב מסויים בהיסטוריה, הם מהווים מטרד מינימלי שלאחר מכן יימחק".

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בפגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. ניו יורק, ארה"ב, 23 בספטמבר 2012. AP
אחמדינג'ד ומזכ"ל האו"ם באן קי מון, היום/AP

כמו כן, התייחס אחמדינג'ד לנושא תכנית הגרעין של מדינתו ואמר כי "נושא הגרעין לא מהווה בעיה, אבל הגישה של ארצות הברית לאירן היא חשובה. אנו מוכנים לדו שיח ולפתרון אמיתי לבעיות, אבל בתנאים שמבוססים על הגינות וכבוד הדדי". לדבריו, "אנו לא מצפים שהמחלוקת בת 33 השנים בין ארה"ב ואירן תפתר במהירות, אך אין דרך מלבד דיאלוג".

בנושא סוריה, ציין אחמדינג'ד כי "אנחנו מעוניינים בשלום בסוריה, אנחנו אוהבים את שני הצדדים. אנו רואים את שני הצדדים כאחינו". לדבריו, "ההתערבות הזרה רק החמירה את התנאים בסוריה". כמו כן, התייחס אחמדינג'ד לסרט "תמימות המוסלמים" שלעג לנביא מוחמד ועורר מהומות נגד ארה"ב ברחבי העולם. "חירות לא צריכה לסתור את חירותם של אחרים", אמר, "אם מישהו מעליב, מה נותר לעשות? האם העלבה היא לא סוג של פשע?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully