וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בישראל: גם הפלסטינים דוחים את תכנית ברק

בתנועת פתח אמרו כי העם הפלסטיני ומנהיגיו לא יקבלו את התכנית והאשימו את ישראל על שאינה מציעה דרכים לפתור את המשבר: "נמנעים מלדבר על ירושלים ועל הגדר שמפקיעה אדמות"

לא רק בישראל מתנגדים לתכנית ההתנתקות של שר הביטחון, אהוד ברק: מנהיגים ברשות הפלסטינית דחו אתמול (שני) על הסף את התכנית, שעיקרה התנתקות חד-צדדית מהגדה המערבית, כאשר מתנחלים שלא יתפנו מרצון, יישארו בבתיהם תחת שלטון פלסטיני. ברק פרש את התכנית בראיון חג שהעניק לעיתון "ישראל היום".

חבר הוועד המנהל של ארגון הפתח, וואסל אבו יוסף, הגיב לתכנית ואמר כי ברק מעלה תכנית ישנה שהוצעה בעבר על ידי ראש הממשלה, אריאל שרון. הוא ציין בפני סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" שהעם הפלסטיני ומנהיגיו לא יקבלו תכנית שכזו. "נראה כאילו מדובר במצב זמני המתבסס על אזורים מופרדים ששליטה ישראלית תחצוץ ביניהם", אמר אבו יוסף, "הם נמנעים מלדבר על ירושלים ועל הגדר שמפקיעה אדמות פלסטיניות ונותנת לגיטימציה להתנחלויות".

אבו יוסף גם האשים את ישראל בכך שהיא נמנעת מלהציע דרכים חלופיות לפתרון המשבר ומנסה לחבל במאמצי הרשות לשדרג את מעמדה באו"ם.

מזכ"ל המפלגה העממית הפלסטינית, בסאם אל-סלחי, התייחס גם הוא להצעת ברק, ואמר כי היא מהווה המשך לתכנית ההתפשטות הטריטוריאלית שהתחילה ישראל ב-1948, אשר פוגעת בסיכויים להקים מדינה פלסטינית. "התכנית לא משנה את המציאות של כיבוש ישראלי, המנסה להתחזק ולשפר את תדמיתו בעולם ולגרום לפלסטינים בעיות נוספות", הוא אמר.

תגובות צוננות גם בישראל

כאמור, גם בישראל נרשמה התנגדות גורפת לתכניתו של ברק, מכל קצוות הקשת הפוליטית. בסיעת הליכוד דרשו מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתנער מהתכנית, ולאמץ במקומה את דו"ח אדמונד לוי על מעמד היישובים ביהודה ושומרון. חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו) התבטא בחריפות ואמר כי "חכם לומד משגיאות של אחרים, טיפש לא לומד אפילו משגיאותיו שלו עצמו. תכניתו ההזויה של שר הביטחון מייצגת בקושי חמישה מנדטים, שגם אותם הוא לקח ממפלגת העבודה, ולכן היא רלוונטית בדיוק כמו המפלגה שלו".

חברי כנסת מהשמאל תקפו גם הם את ברק, בטענה שהוא ממחזר תכנית ישנה. יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי "במקום לקדם יוזמות חד-צדדיות, צריך לומר 'כן' למדינה פלסטינית, לנסות להתניע מחדש את התהליך המדיני, ולצאת מהשטחים במסגרת משא ומתן". גלאון הוסיפה כי אם תתקבל הצעתו של ברק, היא תסכל כל מוטיבציה להגיע לשלום ותחזק גורמים קיצוניים כמו החמאס.

יו"ר סיעת העבודה יצחק הרצוג אמר כי ברק "התנגד בזמנו להתנתקות ולהתכנסות וכעת הוא 'מגלה' אותן". "בתקופתו כשר הביטחון בממשלתו של נתניהו, הוא גרר רגליים חודשים בנושא הפלסטיני ולא פעל כראוי להביא את הצדדים למשא ומתן", אמר הרצוג. "כעת, כשריח הבחירות באוויר, מתעורר ברק וחוזר על מנטרות ישנות כדי לקושש בוחרים, שכדאי שייזכרו בכישלונותיו בנושא הפלסטיני ובנושאים אחרים", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully