וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: משלחת דיפלומטית ראשונה באפגניסטן מ-1966

לקראת נסיגת כוחות נאט"ו וארה"ב מאפגניסטן ב-2014, מתחילה סין לחזק את השפעתה האזורית בביקור חשאי של בכיר בממשל, שהצהיר כי הצעד "הכרחי לשלום האזורי וליציבות"

הנציג הבכיר ביותר בתחום הביטחון של ממשלת סין ביקר באפגניסטן במשלחת ראשונה מסוגה מאז שנת 1966, כך נמסר היום (ראשון) בערוץ הטלוויזיה הממלכתי של סין. ראש ה"וועדה לענייני פוליטיקה וחוק", ג'ואו יונג-קאנג, הנחשב לאחד האנשים החזקים בממשלת סין, ביקר במדינה במשך ארבע שעות, בביקור חשאי שמטרתו הייתה לחזק את הקשרים בין המדינות.

ז'ו יונג-קאנג, ראש הוודעה לענייני פוליטיקה וחוק של המפלגה הקומוניסטית של סין, בישיבת פוליטבירו, מרץ 2012. AP Photo/Andy Wong, File, AP
"האינטרס המובהק של שני העמים הוא לחזק את שיתופי הפעולה". ג'ואו יונג-קאנג/AP, AP Photo/Andy Wong, File

בייג'ינג החלה לחזק את הקשרים הדיפלומטיים עם אפגניסטן במהלך החודשים האחרונים, לקראת העזיבה המיועדת של כוחות נאט"ו וארצות הברית מהמדינה בשנת 2014. סין, החולקת עם אפגניסטן גבול משותף המשתרע לאורך 76 ק"מ, כבר הספיקה להבטיח לעצמה את זכויות הקידוח באתר נפט ונחושת הממוקם במדינה השכנה. ערך המינרלים באתר זה נאמד בלמעלה מטריליון דולרים.

התכונה הבינלאומית סביב ההשפעה באפגניסטן ככל הנראה תלך ותגבר לקראת 2014, בעיקר בשל מיקומה הגיאוגרפי המכריע של המדינה. על כך נשמע ג'ואו אומר בביקורו: "האינטרס המובהק של שני העמים הוא לחזק את שיתופי הפעולה האסטרטגיים, ההכרחיים לשלום האזורי, ליציבות ולפיתוח".

לקריאה נוספת
ארה"ב שידרגה יחסיה עם אפגניסטן: "לא ננטוש אותה"
אפגניסטן: הצבא יקבל סמכויות מלאות עד 2014
אפקט הדומינו: עד לאן תגיע הטלטלה הפוליטית בסין?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully