וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: הצבא יקבל סמכויות מלאות עד 2014

משתתפי הכינוס הבינלאומי של המדינות התורמות לאפגניסטן צפויים להודיע כי תאריך היעד להעברת הסמכויות לכוחות הביטחון המקומיים הוא סוף 2014

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

משתתפי הכינוס הבינלאומי על אפגניסטן שנערך היום (שלישי) בבירה קבול הביעו תמיכה בדרישתו של הנשיא חמיד קרזאי, לפיה כוחות הביטחון האפגניים יובילו את מבצעי הביטחון במדינה עד 2014. זאת במטרה לשחרר את הכוחות הזרים ממשימתם באזורים מסוימים כבר בסוף השנה הנוכחית. לפי פרטי ההצהרה שתפורסם בסוף הכינוס, הממשלה האפגנית תקבל סמכויות נרחבות יותר בתחומיה, בתמורה לערבויות לפיהן היא תשפר את הנשיאה באחריות למעשיה.

בפתיחת הכינוס הצהיר נשיא אפגניסטן קרזאי כי ארצו ותומכיה המערביים חולקים "אויב אכזר משותף". הכינוס נערך בתקופה קריטית מבחינת המלחמה באפגניסטן, שלמרות תשע שנותיה, ונוכחותם של 150,000 חיילים זרים, טרם הצליחה להביא לסיום שליטתו של הטליבן באזורים נרחבים בדרום.

לפיכך, נותרות עדיין שאלות לגבי יכולתם של כוחות הביטחון המקומיים לקחת את השליטה לידיהם לאחר שכוחות נאט"ו יעזבו. עד כה נהרגו השנה לפחות 380 חיילים זרים, וארצות הברית מתכוונת להתחיל בהסגת כוחותיה החל מהשנה הבאה. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה בכינוס, כי תאריך היעד של יולי 2011 לנסיגת כוחות רבים מדגיש את הדחיפות בהעברת סמכויות ביטחון רבות יותר לממשלה האפגנית.

לחץ מבית

כמו כן, המערב עדיין חושש לגבי יכולתו של הממשל האפגני לנהל בצורה נאותה את מיליארדי הדולרים שזורמים למדינה למטרות סיוע ופיתוח. בנאומו בכינוס התייחס הנשיא קרזאי, שממשלתו נחשבת לאחת המושחתות בעולם, לכספי הסיוע ודרש שליטה רבה יותר עליהם. לפי ההצהרה הסופית, המשתתפים הביעו תמיכה בהעברת לפחות 50% מהסיוע דרך הממשלה האפגנית בתוך שנתיים. מאז 2002 הוציאו המדינות התורמות השונות יותר מ-40 מיליארד דולר באפגניסטן. כך מסר ארגון הסיוע "אוקספם". כמחצית מהסכום יועד לאימון וציוד של כוחות הצבא והמשטרה.

ממשלות המערב נתונות ללחץ הולך וגדל מצד אזרחיהן להצדיק את המשך הסיוע הכספי וצבאי לאחר קונפליקט ממושך כל כך. בהצהרתם, מביעים המנהגים גם תמיכה בתכנית השלום של חמיד קרזאי שמטרתה לגרום לוחמי הטליבן להניח את נשקם ולשלבם מחדש בחברה האזרחית, תוך ניסיון לקיים מגעים עם מנהיגים המתונים משורות הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully