וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לאחר שנולד: מת גור הפנדה הענקי בארה"ב

שבע שנים המתינו בגן החיות הלאומי בוושינגטון לצאצא של זוג הפנדות שהושאלו מסין. הבוקר, שבעה ימים לאחר לידתו, הוא נמצא ללא רוח חיים. לפי שעה, סיבת המוות אינה ברורה

יוטיוב

(צפו בלידת הגור בשבוע שעבר)

שבוע לאחר שנולד, נמצא היום (ראשון) גור הפנדה הענקי ללא רוח חיים בגן החיות הלאומי בוושינגטון. "קהילת גן החיות הלאומי מתאבלת על האובדן של גור הפנדה הענקי", נמסר בהודעה מטעם גן החיות. עוד נאמר כי אמו של הגור, מאי סיאנג, נמצאת "תחת השגחה צמודה" מאז מותו.

בהודעה נמסר כי שומרי הגן שמעו בשעות הבוקר "קולות מצוקה" מאמו של הגור והבינו כי משהו אינו כשורה. לדברי דוברת גן החיות, פמלה בייקר-מסון, כאשר אנשי הצוות הבינו שהוריו של הגור הפסיקו לשמוע את יללותיו, הם חשו לעברם, חילצו את הגור מהמאורה והחלו לבצע בו פעולות החייאה, בסופן נקבע מותו. בתום בדיקה ראשונית, קבעו הווטרינרים של גן החיות כי לא נראו סימנים של טראומה או של זיהום שיכלו להוביל למותו של הגור, והגדירו את מצבו הגופני "טוב".

פנדה תופסת תנומה. ארה"ב. 23.8. רויטרס
נמצאת תחת השגחה מלאה. האמא, מאי סיאנג/רויטרס

לידתו של גור הפנדה בשבוע שעבר הביאה לסיומה של תקופת המתנה בת שבע שנים, שבמהלכן לא נולד צאצא מזן פנדה בגן החיות. הלידה התאפשרה לאחר שאמו הופרתה באופן מלאכותי בחודש אפריל מזרעו של דב הפנדה הנוסף בגן החיות, טיאן טיאן, שלא הצליח להכניסה להריון.

הווטרינרית הראשית בגן החיות, סוזן מארי, אמרה כי למרות שנראתה תשושה לאחר הלידה, מאי סיאנג התיישבה והתכרבלה עם הגור רבות במהלך היממה האחרונה. "היא פשוט אם פנדה למופת", מסרה מארי בהצהרה.

שני דובי הפנדה הענקיים, נמצאים בגן החיות בהשאלה מסין, והם נחשבים לאחת האטרקציות הבולטות ביותר במקום וזוכים לפופולריות רבה. השניים הצליחו להוליד רק שני צאצאים למשפחתם לאחר שהות של 11 שנים בוושינגטון.

עוד סיפורי פנדה:
יפן אבלה: גור פנדה ראשון ב-24 שנה מת בגיל שבוע
"חוסר ניסיון מיני": הפנדות נכשלו בהזדווגות
זו לא גברת, זה אדון: נקבע מינו של גור הפנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully