וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו לא גברת, זה אדון: נקבע מינו של גור הפנדה

חמישה שבועות ניסו אנשי גן החיות בסן דייגו לקבוע את מינו של דוב פנדה, ללא הצלחה. אחרי שלוש בדיקות שונות, התעלומה הסתיימה: מדובר בגור זכר. הציבור מתבקש להציע שמות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

אנשי גן החיות בסן דייגו שבארצות הברית היו עסוקים בשבועות האחרונים בשאלה הרת גורל: האם גור הפנדה שנולד הוא זכר או נקבה? אתמול (ראשון) נפתרה סופסוף התעלומה, והצוות הווטרינרי פסק: מדובר בזכר.

הדוב הקטן, השוקל כמעט קילו וחצי, נולד לפני חמישה שבועות, ומאז התקשו הווטרינרים שטיפלו בו לקבוע את מינו. שלוש בדיקות שונות שנערכו לא סייעו להם באבחנה. הבדיקה האחרונה התקיימה ביום חמישי שעבר, והיא שהביאה אתמול לתשובה המיוחלת.

אך למרות הגילוי המרעיש, בגן החיות מסרבים בינתיים להעניק שם ליונק הנדיר, וזאת בשל מסורת סינית עתיקה. בגן החיות מתכננים כעת לפנות לציבור הרחב ולבקש ממנו להציע שמות עבור הגור, רצוי שמות גבריים.

דוב הפנדה מצוי בסכנת הכחדה חמורה במיוחד. כ-1,600 פרטים בלבד חיים כיום בטבע, רובם ככולם בסין.

פנדה חוגג יום הולדת, סקוטלנד 14.8.2012. רויטרס
1,600 פרטים בלבד בטבע/רויטרס

בחודש יולי האחרון צוין שבוע המודעות הראשון לדובי הפנדה. 108 מתרגלי טאי צ'י התחפשו לדובים וצבעו את כיכר טרפלגר בלונדון בצבעי שחור ולבן. מספר המתרגלים איננו מקרי: 108 דובים חיים כיום במרכז השימור הגדול בעולם בסין. נייג'ל מרוון, פעיל סביבתי, סיפר: "דובי הפנדה נהגו בעבר להתקשות ברבייה בשבי, אבל המרכז בסין וגני חיות אחרים מסביב לעולם פתרו את הבעיה וכעת יש כ-400 מהם בשבי". מרוון אמר כי הוא ושותפיו לפעילות מתכוונים לבקר בבתי ספר בלונדון ולהרצות על חשיבות שבשימורם של דובי הפנדה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully