וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן אבלה: גור פנדה ראשון ב-24 שנה מת בגיל שבוע

עוד מפח נפש למאמצי שימור החיה הנכחדת: השמחה על הצלחת הדובה שין שין ללדת גור התחלפה בתוגה, כשהגור לקה בדלקת ריאות ומת. "לא אומרים נואש - נתכונן לעונת הרבייה הבאה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן)

דוב הפנדה הענק, ה"פנים" הידועות ביותר של מיני בעלי החיים המצויים בסכנת הכחדה, הולך ונעלם מעל פני כדור הארץ בעיקר בשל הקושי הרב שלו להתרבות. מסיבה זו, שמחו כל כך ביפן לפני שבוע, כשדובת הפנדה שין-שין המליטה גור במזל טוב, בגן החיות "אונאו" בבירה טוקיו. אך כגודל השמחה, כך גודל מפח הנפש - כשהגור הזעיר מת היום (רביעי) מדלקת ריאות.

דוב פנדה שנולד בגן החיות אונאו, טוקיו, יפן, יולי 2012. רויטרס
גור הפנדה יונק מבקבוק, זמן קצר לאחר לידתו/רויטרס

מגן החיות נמסר כי הגור נמצא היום שרוע על בטנה של אמו ללא תנועה וללא דופק. הוא הועבר לאינקובטור, אך כל המאמצים להחיותו כשלו. "כשהגור ינק הוא כנראה שאף קצת חלב לקנה הנשימה ולריאות", הסביר בדמעות טושימיטסו דואי, נשיא גן החיות, במסיבת עיתונאים מיוחדת, "וזה גרם לו לדלקת ריאות". הזיהום הזה הביא עד מהרה למותו.

"לכולנו אין מילים מרוב הלם וצער"

אולם בגן החיות לא אומרים נואש. "עם הלקח שלמדנו הפעם, נצליח בהזדמנות הבאה", אמרה הווטרינרית הראשית של הגן, מיקיקו הארה. "לכולנו אין מילים מרוב הלם וצער, אבל נעמוד מחדש על רגלינו, ונמשיך הלאה כדי להתכונן לעונת הרבייה הבאה באביב".

דובת הפנדה שין שין לאחר שילדה גור בגן החיות אונאו, טוקיו, יפן, יולי 2012. רויטרס
שין שין עם הגור, זמן קצר לאחר שילדה אותו/רויטרס

כמו כל הפנדות בעולם, גם שין-שין, בן זוגה רי-רי וצאצאיהם שייכים למדינה היחידה בה חיות פנדות בטבע - סין - ורק מושאלות למדינה בה הן נמצאות. הן הגיעו ליפן כמתנה מבייג'ינג בפברואר בשנה שעברה. העניין בבני הזוג גבר מאוד לאחר שהם תועדו לפני כמה חודשים בהזדווגות נדירה - וב-5 ביולי נולד הגור - גור הפנדה הראשון שנולד ביפן זה 24 שנים. בימים האחרונים צבאו מבקרים על גן החיות כדי לחזות בפלא הפרוותי הזעיר, שתועד כשהוא יונק מבקבוק קטנטן.

גם בבייג'ינג קיבלו היום בעצב רב את הבשורה על מות הנציג בטוקיו. "אנו חשים צער עמוק", אמר היום דובר משרד החוץ הסיני, ליו וויימין. "אני מאמין שיפנים רבים שהיו נלהבים לראות את גור הפנדה ודאי חשים כעת עצב גדול".

עוד על דובי פנדה:
"חוסר ניסיון מיני": הפנדות בסקוטלנד נכשלו בהזדווגות
אימון במשקל כבד: "דובי פנדה" בשיעור טאי צ'י
רק בסין: 200 דולר לכוס תה שדושן בצואת פנדות
התרגשות בגן חיות ברלין: נולדו שני גורי פנדה אדום

דוב פנדה שנולד בגן החיות אונאו, טוקיו, יפן, יולי 2012. רויטרס
הגור הקטן על בטנה של אמו/רויטרס
דובת הפנדה שין שין לאחר שילדה גור בגן החיות אונאו, טוקיו, יפן, יולי 2012. רויטרס
תיעוד רגע הלידה, לפני שבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully