וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים שרירים: אירן הציגה לראווה טילים במצעד בטהרן

הכוחות המזויינים ערכו ברחובות הבירה מצעד צבאי גדול, בו הוצגו בין היתר מספר טילים שביכולתם להגיע לישראל. אחמדינג'ד התייחס בנאומו לסרט נגד האיסלם: "מזימה ישראלית"

הכוחות המזוינים האירניים, הכוללים את משמרות המהפכה ואת צבא אירן, ערכו היום (שישי) מצעד צבאי גדול בטהרן, לציון פתיחת שבוע ההגנה הקדושה. בין היתר, מוצגים באירוע אמצעים וטכנולוגיות חדישות שפיתחה אירן, לרבות טילים, מערכות הגנה אווירית וכלים משוריינים. הטקס נועד לציין את יום השנה לפתיחת מלחמת אירן-עירק שנמשכה לאורך שנות השמונים, ובין היתר השתתף בו גם הנשיא מחמוד אחמדינג'ד.

במצעד הוצגו הטילים השונים שבפיתוח אירני, לרבות כאלה המסוגלים להגיע לישראל – שיהאב 1, שיהאב 2 ו-3, סג'יל, קאדר, זילזאל ואחרים. השיהאב 3, הנחשב לאחד מכלי הנשק המתקדמים והמאיימים של אירן, מסוגל להגיע לטווח של עד 2,000 קילומטרים, ולשאת ראש נפץ של עד טון אחד. הסג'יל, לעומת זאת, הוא טיל המבוסס על דלק מוצק (ומכאן מתאפשר לשגרו זמן קצר ממתן פקודה), ומסוגל להגיע לטווח גדול עוד יותר.

לכבוד האירוע, נשא הנשיא אחמדינג'ד נאום ששודר בטלוויזיה במדינה. לדבריו, "לאירן יש את אותה הרוח והאמונה העצמית" כפי שהייתה לה במלחמה העקובה מדם, והיא "נחושה להגן על זכויותיה" מול הלחץ מצד מעצמות העולם. בדבריו התייחס אחמדינג'ד גם לסרט "תמימות המוסלמים" שיוצר בארצות הברית ולועג לנביא מוחמד. אחמדינג'ד אמר על הסרט, שעורר השבוע מהומות ברחבי העולם המוסלמי, כי הטענה של הממשל בארה"ב לפיו אין לו יכולת לפעול נגד הסרט היא שקר וניצול לרעה של חופש הביטוי. הוא טען שהסרט הוא מזימה ישראלית שנועדה "לפלג את המוסלמים ולעורר עימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully