וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערב לאירן: "לא נשב למשא ומתן בלתי נגמר"

בפגישת מועצת הביטחון של האו"ם אמרו שגרירי צרפת, בריטניה וארה"ב כי הרפובליקה האיסלמית נמצאת "על פרשת דרכים" ועליה לקבל החלטות במהרה. סוזן רייס: "הזמן הולך ואוזל"

המערב ממשיך לחשוש מהמשך תכניתה של אירן לפיתוח נשק גרעיני: ארצות הברית, בריטניה וצרפת הפצירו הערב (חמישי) באירן לחדול מתכניתה הגרעינית, וכן גינו אותה על הסיוע שהיא מעניקה למשטרו של בשאר אסד בסוריה. בפגישת מועצת הביטחון של האו"ם, ציינו נציגי המדינות כי אירן "לא מסכימה לנהל משא ומתן".

"אנו מסרבים לקחת חלק במשא ומתן בלתי נגמר שלא מניב תוצאות", צוטטה שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, על ידי סוכנות הידיעות הצרפתית. "לפיכך, אנחנו חייבים להישאר ברורים ומאוחדים בניסיון לגבש החלטה של הקהילה הבינלאומית. הזמן הולך ואוזל". שגריר צרפת באו"ם, ז'ראר ארו, אמר: "אנו רוצים במשא ומתן עם אירן, אך היא איננה משתפת פעולה".

חשאי בחמישי: האם התקלות המסתוריות יעצרו הגרעין האירני?

"אירן נמצאת על פרשת דרכים", הוסיף שגריר בריטניה באו"ם, מארק ליאל גרנט. "היא יכולה להמשיך להתעלם מדאגות הקהילה הבינלאומית מתכניתה הגרעינית, או שהיא יכולה לנהל משא ומתן להשגת הסדר שיסייע בהקמת תכנית גרעין אזרחית. היא יכולה לתמוך במשטר הדיכוי בסוריה, או שהיא יכולה לשחק תפקיד משמעותי באזור. היא יכולה להיות יצואנית טרור, או שהיא יכולה להיות חברה משמעותית בקהילה הבינלאומית", אמר גרנט, וסיכם: "בכל מקרה, היא חייבת לקבל את ההחלטות הללו בקרוב".

דיון מועצת הביטחון של האו"ם על סוריה, 31 בינואר 2012. רויטרס
"אנחנו חייבים להישאר ברורים ומאוחדים בניסיון לגבש החלטה של הקהילה הבינלאומית". מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

מוקדם יותר היום, הודה ראש הארגון לאנרגיה אטומית באירן, פריידון עבאסי, בראיון לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, כי ארצו נקטה שיטות של הטעיית פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), והכל במטרה לשמור על תכנית הגרעין.

"לעיתים מסרנו מידע מוטעה על מנת להגן על מתקני הגרעין שלנו", אמר עבאסי, המכהן גם כסגן נשיא אירן. "לפעמים אין ברירה אלא להטעות גורמי ביון זרים. לעיתים אנו מראים חולשה שאנו לא סובלים ממנה, לעיתים אנו מראים עוצמה שאין לנו. אחר כך הדבר ניכר בכל במשא ומתן שאנו מנהלים עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully