וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: "לחשוב פעמיים לפני ערעור על זיכוי פה אחד"

גלעד גרוסמן

20.9.2012 / 17:08

בהקשר ערעור הפרקליטות על הרשעת מי שהורשע במעשה סדום בילדה, שלח השופט סולברג מסר בעניין ערעור על זיכויים אחרים: נאשם שזוכה על ידי 3 שופטים מצפה שלא להיגרר לעוד הליך

שופטי בית משפט העליון שולחים מסר לפרקליטות – שקלו היטב לפני שתגישו ערעורים על זיכויים פה אחד של נאשמים. "אין זה מובן מאליו שעל זיכוי שכזה יש זכות לערער", כתב השופט נעם סולברג בפסק דין שניתן היום (חמישי).

הרכב השופטים, שכלל גם את עדנה ארבל ויורם דנציגר, דן בערעור שהגישה הפרקליטות על זיכויו בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה של שרל סטבון, תושב נתניה בן 71, שהואשם כי במשך שנתיים ביצע מעשי סדום ומעשים מגונים בילדה בת 9, אותה פגש לאחר שסייע לאמה מבחינה כלכלית.

משה לדור. עומר מירון
העליון שלח לו מסר? פרקליט המדינה לדור/עומר מירון

פרקליטיו של סטבון, עורכי הדין אילן מזרחי ונגה ויזל, טענו כי בעדותה של הילדה במשטרה התגלו מספר סתירות מהותיות. השופטים, שצפו בקלטת חקירתה, כתבו אז כי "על אף שדיברה על אירועים טראומתיים ביותר, מסרה עדותה בנינוחות, באדישות, ללא כל התרגשות, ממש כאילו היא מדברת על מזג האוויר".

בשבוע הבא: גזר הדין של אולמרט

השופטת ארבל סברה שיש לקבל את הערעור, אולם דעת הרוב הייתה שאין מקום להפוך את החלטת בית המשפט המחוזי. אולם, השופטים סולברג ודנציגר לא הסתפקו בדחיית הערעור, אלא הביעו את דעתם על עצם נכונות הגשת הערעור. "ההחלטה אם להגיש ערעור על פסק דין מזכה מסורה לשיקול דעתה של התביעה", כתב דנציגר. "ואולם, דווקא משום היותה של התביעה רשות שלטונית הרי שלטעמי אין היא יכולה לנהוג ככל בעל דין אחר ועליה להפעיל שיקול דעת זהיר ואחראי במיוחד".

הוא הוסיף שהאינטרס הציבורי במיצוי הדין עם נאשם הוא רק שיקול אחד ואין לייחס לו משקל מיוחד. הוא הוסיף כי, בין השאר, יש להתייחס גם לציפייתו של נאשם שלא ייאלץ להיגרר להליכים משפטיים נוספים לאחר שזוכה כבר על ידי שלושה שופטים. השופט סולברג ציין כי בניגוד למצב בישראל, במשפט האמריקאי ובמשפט העברי אין אפשרות לערער על זיכוי, אולם הוסיף כי הפרקליטות בוחרת לערער על זיכוייים "במשורה".

בשבוע הבא ימסור בית המשפט המחוזי בירושלים את גזר דינו של נאשם אחר שזוכה פה אחד על ידי שופטיו - ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. על פי ההערכות, לאחר מתן גזר הדין צפויה הפרקליטות לערער על זיכויו של אולמרט בפרשת טלנסקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully