וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם בביצוע עבירות מין בילדה - וזוכה מחמת הספק

גלעד גרוסמן

7.7.2011 / 18:00

שרל סטבון בן ה-71 נאשם שבמשך שנתיים אילץ ילדה בת 9 לבצע בו מין אוראלי. בית המשפט זיכה אותו לאחר שהתגלו מספר ליקויים בחקירתו, וסתירות בעדות הילדה. עורכי דינו: "זה רגע משמח"

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה זיכה היום (חמישי) מחמת הספק את שרל סטבון, תושב נתניה בן 71, שהואשם כי במשך שנתיים ביצע מעשי סדום ומעשים מגונים בילדה בת 9, אותה פגש לאחר שסייע לאמה מבחינה כלכלית. סטבון זוכה לאחר שבחקירתו התגלו מספר ליקויים, ולאחר שעדותה של הילדה נקבעה כלא מהימנה.

מכתב האישום, שהוגש נגד סטבון לפני כשנתיים, עולה כי הילדה עלתה לישראל עם אמה ואחותה בשנת 2004 מצרפת. כשנתיים לאחר מכן הכירו סטבון והאם, והוא החל לבקר את המשפחה ולסייע להם כלכלית. במשך כשנתיים נהגה הילדה לנסוע עמו ברכבו, לאחר שאמר שהוא מעוניין לקנות לה מתנות. סטבון הואשם שבמהלך הנסיעה נהג לאיים עליה שלא יחזיר אותה לביתה אם לא תעשה כרצונו, ואז אילץ אותה לבצע בו מין אוראלי.

מהכרעת הדין עולה, כי חוקרת הילדים קבעה שישנו קושי בקביעת המהימנות של הילדה. פרקליטיו של סטבון, עורכי הדין נגה ויזל ואילן מזרחי, טענו כי בעדותה במשטרה התגלו מספר סתירות מהותיות. הילדה לא העידה בבית המשפט, אולם השופטים, שצפו בקלטת חקירתה, כתבו כי "על אף שדיברה על אירועים טראומתיים ביותר, מסרה עדותה בנינוחות, באדישות, ללא כל התרגשות, ממש כאילו היא מדברת על מזג האוויר".

מחדלים בחקירה

עוד נכתב בהכרעת הדין, כי עדויותיהם של שני מתנדבים במשמר האזרחי, שהעידו כי סטבון הודה בפניהם כי הקטינה ביצעה בו מין אוראלי, "מעוררות קשיים ותמיהות". זאת, מכיוון שהשניים לא רשמו מזכר על ההודאה ולא דיווחו על כך לחוקרת הילדים. כמו כן, השופטים הביעו תמיהה כיצד הוא הודה בפני השניים מיד אחרי שהכחיש את כל החשדות נגדו בחקירה. בנוסף, השופטים קבעו כי היו מחדלים בחקירה, כאשר סטבון נחקר בעברית, למרות שאינו דובר את השפה.

"אנחנו שמחים שלאחר תקופה ארוכה שאנו זועקים לחפותו המוחלטת של הנאשם, בית המשפט המחוזי מצא לנכון לזכותו פה אחד מכל המיוחס לו", אמרו עורכי הדין ויזל ומזרחי.

עוד באותו נושא:
פדופיל מהצפון נאשם שחטף ילד וביצע בו מעשה סדום
אישום: הטריד מינית מעל אלף קטינות באינטרנט
12 שנות מאסר ל"פדופיל האינטרנט", אבינועם ברברמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully