וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: נעצר "ברון הסמים האחרון" במדינה

19.9.2012 / 9:20

הנשיא אמר כי מעצרו של "אל-לוקו" היסטורי, והתאפשר הודות לשיתוף פעולה עם סוכנויות הביון של בריטניה וארצות הברית, ורשויות ונצואלה. "שלח ידו בכל סוגי הפשע"

דניאל בררה, המכונה "המשוגע", אחד מברוני הסמים הבכירים בקולומביה, נעצר בוונצואלה – כך אישר הלילה (רביעי) נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס. לדבריו, מדובר במעצר היסטורי של "אחרון ברוני הסמים" במדינה. בנאום טלוויזיוני שנשא אמר סנטוס כי המעצר התאפשר הודות למבצע משותף של הרשויות בוונצואלה ובקולומביה, תוך שיתוף פעולה עם סוכנויות הביון של בריטניה וארצות הברית, וכי הוא נערך בסנט קריסטובל שבגבול ונצואלה וקולומביה.

"הוא העביר עשרים שנה בביצוע דברים רעים לקולומביה ולעולם ושלח ידו בכל סוגי הפשע", אמר הנשיא. שר המשפטים של ונצואלה, טארק אל-איסאמי, אישר את דבר המעצר, ואמר כי "מדובר במהלומה חשובה ביותר" במלחמה בסחר בסמים בדרום אמריקה.

עמד בקשרים קרובים עם קבוצת המורדים הגדולה במדינה

מלבד המכה לברוני הסמים בקולומביה, מדובר גם במכה לארגון "כוחות המהפכה החמושים של קולומביה" (FARC), קבוצת המורדים הגדולה במדינה, שלה היו קשרים קרובים עם בררה. לאחרונה הודיעו הממשלה בבוגוטה ו-FARC כי יפתחו בחודש הבא בשיחות פיוס.

על ראשו של בררה עמד פרס בגובה חמישה מיליון דולר, אותו הציעה ארצות הברית, ופרס נוסף בגובה 2.7 מיליון דולר אותו הציעה ממשלת קולומביה. קולומביה היא בין המדינות בהן מיוצר קוקאין בכמות הגדולה ביותר, והמלחמות האלימות בין קרטלי הסמים מערערות את השלווה במדינה.

בתחילת החודש נרצחה במדינה גריזלדה בלנקו, ברונית הסמים הקולומביאנית בת ה-69, שזכתה לכינוי "סנדקית הקוקאין" והייתה אחראית להברחת עשרות קילוגרמים של סמים לארצות הברית. בלנקו, שנורתה למוות בעיר מדלין, בילתה כמעט 20 שנים מחייה מאחורי סורגי הכלא האמריקאי בגין עבירות של הברחת סמים ואחריות לשלושה מעשי רצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully