וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשבר המיתוס? פפירוס עתיק גילה אזכור ל"אשת ישו"

19.9.2012 / 7:44

הפפירוס מתוארך ל-200 לספירה ומקורו במצרים או סוריה. החוקרת מהרווארד שחשפה את התגלית: "זה רומז כי נוצרים אחרים טענו שהוא היה נשוי", אך לא מאשש את הנישואים עצמם

האם ישו היה נשוי? על פי מגילת פפירוס המשויכת לתקופת מצרים העתיקה, ייתכן והתשובה לכך היא כן. פרופ' קארן קינג מאוניברסיטת הרווארד חשפה אתמול (שלישי) בקונגרס העשירי למחקרים קופטיים ברומא כי על הפפירוס העתיק נמצאו המילים "ישו אמר להם, אשתי", בתגלית שמדהימה את העולם הנוצרי.

"המסורת הנוצרית גרסה מזה זמן כי ישו לא היה נשוי, על אף שלא הייתה ראייה היסטורית אמינה שתתמוך בטענה זו", אמרה פרופ' קינג. "בשורה זו אינה מוכיחה כי ישו היה נשוי, אך היא אומרת לנו שכל השאלה עלתה רק כחלק מוויכוחים קולניים על מיניות ונישואים".

פרופ' קינג אומרת כי מגילת הפפירוס העתיק שמקורה ככל הנראה ממצרים או מסוריה, סיפקה את ההוכחה הראשונה כי חלק מהנוצרים האמינו שישו היה נשוי. רוג'ר בגנול, ראש המכון ללימודי העולם העתיק בניו יורק, אמר כי הוא מאמין שהציטוט שנקרא "הבשורה על אשת ישו", הוא אותנטי.

פפירוס עתיק שטוען כי ישו היה נשוי, ספטמבר 2012. רויטרס
"ישו אמר להם, אשתי". הפפירוס שנחשף/רויטרס

מומחים ימשיכו לחקור את התגלית ואת הפפירוס עצמו, שמתואר כחום-צהבהב ובלוי. מעניין במיוחד לגלות את ההרכב הכימי של הדיו בו נכתב הקטע. הנייר עצמו שייך לאספן פרטי שיצר קשר עם פרופ' קינג, על מנת שתסייע לתרגם ולפענח את הכתוב בו.

פרופ' קינג אמרה כי רק בשנת 200 לספירה התיאולוג קלמנט מאלכסנדריה העלה את הטענה על כך שישו לא היה נשוי. "פריט זה רומז כי נוצרים אחרים טענו שהוא כן היה נשוי", אך לא מספק הוכחה לנישואים עצמם, אמרה. "המסורת הנוצרית שימרה רק את הקולות שטענו כי ישו מעולם לא נישא. 'הבשורה על אשת ישו' מוכיחה כעת כי חלק מהנוצרים חשבו אחרת".

למרות התעקשות הכנסייה הקתולית כי ישו לא היה נשוי, הרעיון צף מחדש על פני השטח על בסיס קבוע לאחר פרסום רב המכר של דן בראון ב-2003 "צופן דה-וינצ'י", שהכעיס נוצרים רבים משום שהוא התבסס על הרעיון שישו היה נשוי למריה מגדלנה והביא עמה ילד.

  • עוד באותו נושא:
  • ישו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully