וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על רומני: "נשיא חייב לייצג את כל העם"

אנשי הקמפיין של הנשיא האמריקאי ניצלו את ההתבטאות השנויה במחלוקת של יריבו הרפובליקני, וטענו כי בניגוד לרומני, אובמה לא חושב שאלה הזוכים לתמיכה ממשלתית הם "קורבנות"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, מתח היום (שלישי) ביקורת על דבריו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, שטען כי מצביעיו של הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, הם "קורבנות" של הממשל, כיוון שאינם משלמים מסים על הכנסות. לדבריו, "כשאתה נשיא ארצות הברית, אתה מייצג את כל העם, לא רק את אלה שהצביעו עבורך".

דבריו של רומני, שהוקלטו בחשאי במהלך סעודה סגורה לגיוס כספים לפני כמה חודשים, עוררו סערה בארצות הברית. במהלך האירוע נאם רומני בפני קבוצה מצומצמת של תורמים עשירים, ודבריו נחשפו לפנות הבוקר באתר החדשות העצמאי "Mother Jones". רומני טען כי הקמפיין הרפובליקני לא יצליח לשכנע 47% מהציבור "לקחת אחריות על חייהם" ולהצביע עבורו. הוא הסביר כי "התפקיד שלי הוא לא לדאוג לאנשים האלה" והדגיש כי הוא מוותר מראש על המאמץ לגייס אותם לטובתו.

"הסטודנטים אינם חסרי אחריות או קורבנות"

קרני, שמשמש בנוסף לתפקידו כדובר הבית הלבן גם כחבר צוות הקמפיין של אובמה בבחירות לנשיאות, אמר כי בניגוד ליריבו הרפובליקני, "הנשיא לא חושב כי גברים ונשים שזכאים לדמי הביטוח הלאומי הם חסרי אחריות או קורבנות. הסטודנטים הללו אינם חסרי אחריות או קורבנות".

כמה שעות לאחר פרסום הסרטון כינס רומני מסיבת עיתונאים שבה טען כי דבריו לא הובנו במלואם, אך הוא לא נרתע מהם. "זה לא נאמר באלגנטיות, אנסח זאת כך", אמר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מיט רומני במסיבת עיתונאים בפלורידה, 12 בספטמבר 2012. רויטרס
"דבריי לא הובנו במלואם". מיט רומני/רויטרס

אם לא די בכך שרומני הסתבך בדבריו עם מצביעים פוטנציאלים בבחירות הקרובות, שיתקיימו ב-6 בנובמבר, גם מדיניות החוץ שלו עמדה בפני ביקורת, לאור התייחסותו השנויה במחלוקת לסכסוך הישראלי-פלסטיני במהלך אירוע ההתרמה. כאשר אחד המשתתפים באירוע שאל "כיצד ניתן לפתור את הבעיה הפלסטינית?", רומני השיב כי "לפלסטינים אין כל אינטרס להשיג שלום", וציין כי המחשבה על השגת הסדר היא "כמעט דמיונית". הוא הגדיר את כלל הפלגים הפלסטיניים כגוש אחד, ולא הפריד בין פתח לבין חמאס. "הם לא רוצים להשיג שלום - בכל אופן, לא למטרה פוליטית. הם מחויבים לרעיון של השמדת ישראל (...) פשוט אין סיכוי", הדגיש המועמד הרפובליקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully