וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות: "שוקלים לבטל את הסכמי אוסלו"

סאיב עריקאת אמר כי האפשרות נשקלת משום ש"ישראל סיכלה את כל מאמצי השלום". לדבריו, ביטול ההסכמים יעלה לדיון לאחר עצרת האו"ם בעוד כשבוע. "צעד כזה לא יהיה החלטה קלה"

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת, אמר היום (שלישי) כי הנהגת הרשות שוקלת את ביטול הסכמי אוסלו, 19 שנים לאחר שנחתמו - כך דיווחה סוכנות הידיעות הסינית "שינואה". "ישראל סיכלה את כל המאמצים להחיות את תהליך השלום ולכן האפשרות הזאת נשקלת", אמר עריקאת אך הוסיף כי "צעד כזה לא יהיה החלטה קלה".

עריקאת האשים את ישראל בכך שהיא "מתעקשת לדחוק את כל ההסכמים לשוליים, ומעדיפה לכפות את מדיניותה בשטח". לדבריו, הרשות תתחיל לדון בביטול ההסכמים לאחר עצרת האו"ם שתתקיים בעוד כשבוע. במהלך העצרת, צפויים הפלסטינים לבקש הכרה כמדינה לא-חברה בארגון, כצעד בדרך לחברות מלאה.

ביום חמישי האחרון, מלאו 19 שנים להסכמי אוסלו, שלמעשה כוננו את הרשות הפלסטינית. בכיר פתח וראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, אבו עלא, הביע בשבוע האחרון פסימיות רבה בנוגע לעתיד הסכסוך בין ישראל והפלסטינים. "ישראל יודעת שאין אף אזרח פלסטיני שיסכים לוותר על מדינה בגבולות 67' שבירתה ירושלים ועל פתרון הוגן לפליטים", אמר אבו עלא בשיחה שקיים עם קבוצה של עיתונאים ישראלים בלשכתו באבו דיס.

אבו עלא, שניהל עד 2009 את המשא ומתן מול שרת החוץ לשעבר ציפי לבני, סיפר כי בניגוד לעכשיו, "בתקופת ראש הממשלה אהוד אולמרט כל הנושאים היו על השולחן, דנו על הכול ברצינות ובכובד ראש אך לצערנו לא השלמנו את המגעים". הוא הזהיר כי אם פתרון שתי המדינות ייעלם סופית לא תהיה ברירה אלא לאמץ את פתרון המדינה הדו-לאומית.

"ישראל הרסה את פתרון שתי המדינות והחלופה שנותרה היא פתרון המדינה האחת. הרי אנחנו, הפלסטינים, לא מתכוונים לעזוב את המקום הזה, אז כשאין פתרון אחר בנמצא – איזה פתרון אחר אפשר ליישם מלבד פתרון המדינה הדו-לאומית?", שאל אבו עלא. "אין ספק שפתרון שתי המדינות הוא הפתרון הנכון וההגיוני שעלינו לקדם אולם האם ישראל רוצה אותו? האזרח הפלסטיני שואל את עצמו היום – איפה פתרון שתי המדינות שהובטח לו מאז החתימה על הסכם אוסלו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully