וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לחוטפי ורוצחי פעיל זכויות האדם האיטלקי

ארבעת אנשי הביטחון של חמאס הורשעו במעורבות בחטיפה ורצח של ויטוריו אריגוני ב-2011. לאחר הרצח טען בכיר בזרם הסלפי-ג'יהאדיסטי כי הם פעלו באופן עצמאי ללא תמיכה מהארגון

רויטרס

בית משפט לערעורים ברצועת עזה הרשיע אתמול (שני) ארבעה אנשי ביטחון של חמאס במעורבות בחטיפתו וברציחתו של פעיל זכויות האדם האיטלקי, ויטוריו אריגוני, באפריל אשתקד. בית המשפט גזר מאסר עולם ועוד עשר שנות מאסר על מחמוד סלפיתי בן ה-23 ועל תאמר חסאנה בן ה-25 שהורשעו ברציחתו וחטיפתו של אריגוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריגוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

חאדר עג'רם בן ה-26 נידון לעשר שנות מאסר בגין חטיפה. השלושה הוגדרו על ידי בית המשפט כאנשי ביטחון של חמאס שפעלו עבור קבוצה סלפית מסיבות אידיאולוגיות. על עאמר אבו חולה, דייג בן 25, שנמלט לאחר הרצח נגזרה שנת מאסר – שלא בפניו – בגין סיוע לעבריין נמלט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חוטפיו דרשו כופר בתמורה לשחרורו

לאחר הרצח הודה בכיר בזרם הסלפי-ג'יהאדיסטי כי פעילים מהזרם היו אלה שרצחו את אריגוני, אך טען כי הם פעלו באופן עצמאי. הבכיר הוסיף בארגון הסלפי, המזוהה עם אל-קאעדה, "הופתעו ממה שקרה, לפיכך הבהירו כי אין להם כל קשר לאירוע ולא נטלו אחריות על הרצח". בנוסף, מקורות פלסטיניים דיווחו אז לביטחון חמאס "א-ריסאלה" כי חוטפיו של אריגוני דרשו מיליון דולר כופר בתמורה לשחררו, בטרם רצחו אותו. עוד דווח כי בטרם נחנק למוות, נאבק אריגוני בחוטפיו.

אריגוני הגיע בעזה החל משנת 2008 וליווה פלסטינים, בעיקר דייגים וחקלאים ותיעד תקיפות ישאליות עליהם. הוא מוכר גם לשלטונות הישראלים, כאשר לפני כשלו שנים נעצר יחד עם דייגים בעזה על ידי כוחות חיל הים ונלקח למעצר בישראל, בסופו גורש משטחי המדינה. הוא חזר לעזה ב-2009, במשט השני שהגיע לרצועה.

לקריאה נוספת:
חמאס: שני חשודים ברצח הפעיל האיטלקי נהרגו
חמאס חושף: אלה רוצחי פעיל השלום האיטלקי
איש ג'יהאד בעזה: "רצח האיטלקי לא היה מתוכנן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully