וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש ג'יהאד בעזה: "רצח האיטלקי לא היה מתוכנן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.4.2011 / 9:30

בכיר בזרם הסלפי-ג'יהאדיסטי אמר כי פעילים מהזרם אכן היו אלה שרצחו את אריגוני אך הם פעלו באופן עצמאי. העיתון "אל-חיאת" מדווח כי חוליה המזוהה עם אל-קאעדה אחראית לרצח

"פעילים מהזרם הסלפי הם אכן אלה שרצחו את פעיל זכויות האדם האיטלקי, ויטוריו אריגוני, אולם הם עשו זאת על דעתם בלבד ומבלי שקיבלו הוראה ממפקדיהם", כך אמר היום (ראשון) אבו אל-ברא' אל-מסרי. אל-מסרי הוא אחד מבכירי הזרם הסלפי-ג'יהאדיסטי ברצועת עזה ודבריו נאמרו בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון. לפי אל-מסרי, ביצוע פעולה כגון זו מבלי לקבל הוראה הוא דבר "אסור לחלוטין".

אל-מסרי הוסיף וגילה כי שלושה פעילים סלפיים המזוהים עם "ארגון האיחוד והג'יהאד" הם אלה שחטפו ורצחו על דעת עצמם את אריגוני "מבלי שקיבלו כל אישור מהארגון". עוד ציין כי בארגון הסלפי, המזוהה עם אל-קאעדה, "הופתעו ממה שקרה, לפיכך הבהירו כי אין להם כל קשר לאירוע ולא נטלו אחריות על הרצח.

העיתון "אל-חיאת" דיווח הבוקר אף הוא על רצח אריגוני וסיפק מידע מעט שונה מזה של אל-מסרי. לטענת העיתון, חוליה של חמישה אנשים המזוהים עם אל-קאעדה הם אלו שחטפו ורצחו את האזרח האיטלקי. "החמישה משתייכים לשלוש קבוצות סלפיות שונות: האיחוד והג'יהאד, ג'לג'לת וצבא האיסלם". עוד הוסיפו ב"אל חיאת" כי אחד מחברי אותה חוליה הוא אזרח ירדני שהגיע לרצועה דרך מנהרות ההברחה. "מנגנוני הביטחון בעזה חסמו את המנהרות מצדו הפלסטיני בעקבות הפשע, מחשש שיתר חברי החוליה יצליחו להימלט למצרים", כך אמרו מקורות העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully