וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: שני חשודים ברצח הפעיל האיטלקי נהרגו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.4.2011 / 19:13

גורמים ברצועה דיווחו על קרב יריות בין כוחות ביטחון מטעם החמאס לבין החשודים ברצח הפעיל האיטלקי ויטוריו אריגוני, בסיומם התאבד אחד מהחשודים, לא לפני שהשליך רימון ממנו נהרג אחד משותפיו

יום לאחר שחמאס פרסם את תמונות החשודים ברצח פעיל זכויות האדם האיטלקי, ויטוריו אריגוני, השתלטו הערב (שלישי) כוחות הביטחון של חמאס על הבניין בו התבצרו החשודים ברצח ותפסו אותם. עוד קודם לכן פרסם חמאס כי החשודים הם האזרח הירדני עבד א-רחמן בריזאת המכונה 'מוחמד חסאן', מחמוד סלפיתי, ובילאל אל-עומרי. בריזאת התאבד כשכוחות הביטחון השתלטו על הבניין. לפני כן הוא הספיק להשליך רימון, וכתוצאה מכך נפצעו שני שותפיו ואל-עומרי מת לאחר מכן מפצעיו. בחילופי האש נפצעו גם שלושה אנשי חמאס.

מקורות פלסטינים בעזה סיפרו כי החשודים נתפסו לאחר קרבות עזים. כוחות הביטחון של חמאס ניהלו כל אחר הצהריים קרב יריות "מאסיבי" עם הפעילים מהזרם הסלפי-ג'יהאדיסטי, שממנו יצאו הרוצחים. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון של חמאס צרו על מבנה במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה, לאחר שהגיע אליהם מידע לפיו מספר חשודים במעורבות ברצח מתבצרים בו. על פי המקורות, בעל הבית, עאמר אבו רולה, הסגיר את עצמו לחמאס, ואילו הנשים והילדים יצאו מהבית. חמאס הכריז על האזור 'שטח ביטחוני סגור'.

אנשי כוחות הביטחון של חמאס ליד הדירה בה התחבאו שלושת רוצחיו של הפעיל האיטלקי ויטוריו אריגוני. רויטרס
כוחות הביטחון של חמאס ניהלו כל אחר הצהריים קרב יריות "מאסיבי" עם הפעילים. שוטרי חמאס בזירת הארוע/רויטרס

עוד דיווחו המקורות כי כוחות הביטחון של חמאס פינו את כל הבתים הסמוכים לבית בו התבצרו החשודים וקראו למבוקשים להסגיר את עצמם ולצאת מהבניין. על פי אחד הדיווחים, כוחות הביטחון של חמאס אף הביאו עימם את הישאם סעידני, מנהיג הארגון הסלפי 'האיחוד והג'יהאד' שנעצר בחודש ינואר, במטרה להפעיל לחץ על המתבצרים להסגיר את עצמם. כזכור, חוטפיו של אריגוני דרשו מחמאס לשחרר את סעידני בתמורה לשחרור אריגוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully