וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: השניות אחרי הטבח במקדש הסיקי במילווקי

11.9.2012 / 17:00

לפני חודש ירה איש ימין קיצוני בשישה מתפללים בוויסקונסין והתאבד. הוא הספיק לירות בשוטרים ופצע כמה מהם. המשטרה פרסמה כעת את תיעוד המצור: "מוכיח שהשוטרים פעלו כשורה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

למעלה מחודש אחרי הטבח במקדש הסיקי בעיר אוק קריק שליד מילווקי, ויסקונסין, התביעה פרסמה היום (שלישי) תיעוד של רגעי האימה. שישה בני אדם נרצחו והיורה, חבר בתנועת ימין קיצוני, התאבד.

בתמונות שתיעדה המצלמה על שמשת הניידת של בריאן מרפי, שוטר שהוזעק למקום, הוא נראה שולף את נשקו האישי ומנסה לפגוע ביורה, ווייד מייקל פייג'. השוטר נפגע מירי בגרון ונוטרל.

בהמשך, נראה פייג' רודף אחר מרפי בריצה, תוך שהוא ממשיך לירות לעברו. בסרטון נוסף שצולם מהניידת שבה נהג שוטר נוסף, סאם לנדה, נראה רכב המשטרה נפגע גם הוא בחילופי האש הכבדים שהיו עם פייג'.

כיצד הטבח במקדש הסיקי גרם מבוכה למיט רומני?

כוחות משטרה והצלה מחוץ למקדש סיקי בעיר מילווקי, וויסקונסין, לאחר מתקפתי ירי במקום, 5 באוגוסט 2012. רויטרס
בני הקהילה הסיקית מחוץ לבית המקדש אחרי הטבח/רויטרס

לדברי ג'ון צ'ישולם, התובע המחוזי של מילווקי, קטעי הווידאו הם ראיות משכנעות לפיהן שני השוטרים פעלו כשורה כשהחליטו לירות לעבר פייג'. "מעבר לכך, אומץ לבם והפעולות המתוזמנות-היטב שלהם היו הכרחיים למניעת טרגדיה נוספת", אמר התובע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

היורה שר בלהקות רוק של "כוח לבן"

פייג', חייל לשעבר בצבא ארה"ב, ירה 15 כדורים לעבר השוטר מרפי. שלושה מהם אמנם נבלמו באפוד המגן שעטה, אך השוטר נפצע קשה בתקרית. פייג' הצליח להרוג שישה מתפללים ולפצוע עוד ארבעה בני אדם לפני ששם קץ לחייו. הבולשת הפדרלית עדיין חוקרת את המקרה, בעיקר כדי להבין כיצד היורה לא היה תחת מעקב, למרות שהיה חבר בלהקות רוק ששרו שירים גזעניים.

בין היתר, דווח בתקשורת במילווקי כי פייג היה זמר בשתי להקות שנקראו "אנד אפאת'י" ו-"דפיניט הייט". הוא היה חבר בארגון "כוח לבן" בשם "האמרסקינס". חוקרי הבולשת אמנם חשדו כי הוא תרם כספים לארגון של "טרור מקומי", כלשונם, שהתעתד לפגוע בזרים, אך לא היה להם די ראיות לעצור אותו.

לפי ה"ניו יורק טיימס" פייג' היה נתון למעקב גם של ארגונים הלוחמים נגד גזענות, בהם "הליגה נגד השמצה" ו"מרכז העוני החוקי הדרומי" (Southern Poverty Law Center), שהיו מודאגים מהמסרים הקיצוניים שהופעיו במילות השירים ששר. ארגונים אלה אספו חומרים שונים אודותיו, בין היתר מפורומים ברשת ומעלונים שחולקו. "המוזיקה של הלהקות הללו הייתה אלימה בצורה קיצונית", הסביר לעיתון מארק פוטוק מהמרכז הדרומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully