וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "מצרים מקיימת מגעים לרכישת נפט מאירן"

בשל העיצומים שהוטלו על טהרן, ממשלת מורסי הפכה ללקוח הכרחי, לאחר התקרבות ביחסי המדינות. לפי הדיווח, העסקה, שתכלול שני מיליון חביות נפט, מוערכת ב-200 מיליון דולרים

אירן מקיימת מגעים בדרך לעסקת נפט עם מצרים - כך דיווח היום (שני) העיתון "וול סטריט ז'ורנל" מפי פקידים בכירים בשתי הממשלות. לדבריהם, כחלק מיחסיהן המתחדשים של המדינות, תרכוש מצרים נפט מאירן, שנפגעה מעיצומי האיחוד האירופי על טהרן.

על פי הדיווח, גורמים במשטר הנשיא מחמוד אחמדינג'ד פנו לקהיר, במטרה למכור לממשלת מורסי שני מיליון חביות נפט - בעלות של למעלה מ-200 מיליון דולרים - שהם חלק ממלאי הנפט הגולמי האירני שנתקע בנמל סידי קריר שבמצרים, בשל הסנקציות הבינלאומיות.

לראשונה זה 33 שנה: נשיא מצרים נחת בטהרן. רויטרס
ביקור ראשון של נשיא מצרי על אדמת אירן זה עשרות שנים. מורסי ואחמדינג'ד בוועידת המדינות הבלתי מזדהות/רויטרס

"מתקיימות שיחות בין אירן למצרים", אישר גורם רשמי בטהרן, שסרב להזדהות. לדבריו, פרטי השיחות והמידע על קיומן נותר חסוי, בשל העובדה שהעסקה טרם הושלמה.

שר מצרי: "לא נתנגד לייבוא וזיקוק נפט מאירן"

שר הנפט המצרי, אוסמה כמאל, התראיין בשבוע שעבר לעיתון הממלכתי "אל-אהראם", והודה כי קהיר "לא תתנגד לייבוא וזיקוק של נפט מאירן". דבריו הגיעו לאחר ביקורו של הנשיא מורסי בוועידת המדינות הבלתי מזדהות שהתקיימה בטהרן, במה שהיה לביקור הראשון של נשיא מצרי על אדמת אירן זה עשרות שנים.

אירן ניתקה קשריה עם מצרים לאחר המהפכה האיסלמית בשנת 1979, בשל הסכם השלום שחתמה עם ישראל. בשנה שעברה תמך המשטר באירן בהתקוממות האזרחית שהביאה להדחתו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, וכעת נראה שיחסי המדינות הולכות צעד נוסף קדימה, כשלאירן ישנו אינטרס כלכלי ברור בשיקומם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully