וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס: התגרענות אירן תוביל למלחמה קרה

טל שלו

10.9.2012 / 13:22

נשיא המדינה התייחס בטקס הרמת כוסית לסוגיה האירנית והוסיף כי "אירן אינה שפויה במונחים פוליטיים". למרות ההערכה למאמצי הקהילה הבינלאומית, טען שהסנקציות לא עבדו עד כה

צילום: צוות 13, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא המדינה שמעון פרס אירח היום (שני) את נציגי הסגל הדיפלומטי הבכיר בישראל להרמת הכוסית המסורתית לכבוד השנה החדשה. במוקד המסר לקהילה הבינלאומית, עמד כמובן הנושא האירני. "הזמן מוגבל", אמר פרס, "אם הם לא יעצרו ניכנע לכוח השחור ביותר בעולם. רוב העמים מסכימים שיש לעצור את תופעה זו. אין אף מדינה ואף ציביליזציה שיכולה להתעלם מכך", אמר פרס והזהיר: "אם האירנים לא ייעצרו הם עלולים לחדש את המלחמה הקרה. המטרות ברורות, צריך לעשות צעדים נכונים שיצילו חיים ויספקו תקווה".

פרס ציטט את חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, שאמר כי "ההיסטוריה היא האוטוביוגרפיה של אנשים משוגעים", ואמר כי מנהיגיה של אירן עונים להגדרה זו. "אירן אינה שפויה במונחים פוליטיים. הם מבססים פוליטיקה על כוח שנאה וטרור, תלייה וגזלה מהעם, למען השקעה באורניום מועשר". לדברי פרס, "אין עוד מדינות - היא המדינה היחידה שמצהירה שהיא רוצה להשמיד מדינה אחרת". הנשיא הדגיש כי הוא מעריך את עמדת הממשל האמריקאי שמנסה לקדם קואליציה בינלאומית נגד אירן, וכן הודה שוב לקנדה על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם טהרן, והביע הערכה להצהרות האירופיות על החרפת הסנקציות.

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון במסיבת עיתונאים בירושלים, יולי 12. דרור עינב
"ארה"ב לא תציב דד-ליין לאירן". קלינטון/דרור עינב

הסנקציות טרם השיגו את מטרתן הסופית, אמר הנשיא, "והאופציה הצבאית קיימת", אך הדגיש כי "העם האירני מתחיל להתעורר ולהבין שהממשלה הזו היא לא רק טרגדיה לעולם אלא בעיקר לתרבות ולעם האירני". פרס הדגיש – "ככל שנקדים לעצור את התופעה הייחודית הזו כך העולם יהפוך למקום טוב יותר". דבריו של פרס מגיעים לאחר שהובקר פורסם כי מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון אמרה שחרף הלחצים המגיעים מירושלים, ארצות הברית "לא מציבה דד-ליין לאירן", וכי הממשל האמריקאי סבור עדיין שמשא ומתן הוא הגישה הנכונה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"למי שתולה תקוות באסד - לא לסמוך על תליינים"

הנשיא פרס התייחס גם לטבח הנמשך בסוריה והדגיש כי אירן מחמשת את משטר אסד. "אני יודע שיש מדינות שעדיין תולות תקווה באסד אני אומר להם לא להסתמך על תליינים. אסד מגיע לסופו, זה יקרה מוקדם יותר משאנו מצפים". הנשיא הפנה קריאה לשגרירים לפעול וללחוץ על ישראל והרשות הפלסטינית לנוכח הקיפאון המדיני.

הנשיא אמר כי "אלה זמנים קשים ומורכבים, אבל אולי אתם כנושאי התקווה יכולים לראות הזדמנויות חדשות. קשה לעשות שלום עם הפלסטינים בגלל הפילוג, אבל אולי יהיה איחוד ערבי שיתמוך בכך. ההבדלים בינינו יכולים להיפתר הם אינם נצחיים. יש תחושה שמספיק זה מספיק והגיע הזמן להביא לסיום הסכסוך. הקהילה הבינלאומית יכולה לשחק תפקיד משמעותי ולעודד את הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully