וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה לנער שהרג את פיליפ גלר: "בושה למערכת"

גלעד גרוסמן

10.9.2012 / 12:49

בית המשפט העליון השאיר את עונשו של הקטין שהורשע בהריגה ונידון לשמונה שנות מאסר, אך קבע שישהה עוד שנה במעון נעול. אמו של פיליפ גלר: "המעשה לא נורא בעיני השופטים"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שני) את הערעורים שהוגשו על העונש שנגזר על הקטין שהורשע בהריגתו של הנער פיליפ גלר, ונידון לשמונה שנות מאסר. עם זאת, השופטים קבעו כי הוא ישהה שנה נוספת במעון נעול במקום שנת מאסר בכלא.

השופט יורם דנציגר כתב בפסק הדין כי במתן העונש שנגזר על הקטין, שהיה בן 15 וחצי בעת הדקירה, נלקחה בחשבון העובדה שהודה והביע חרטה. מנגד, הוא לא מצא מקום להקל בעונש ולאפשר לקטין לשהות במעון הנעול עד הגיעו לגיל 20. זאת, לאור עמדת שירות המבחן לנוער וחוות דעת מטעם המעון.

פסק דין בערעור של הרוצח של פיליפ גלר, עליון ירושלים, ספטמבר 2012. עומר מירון
ישהה שנה נוספת במעון נעול. הנער שהורשע/עומר מירון

"מעשיו חמורים", כתב השופט דנציגר בפסק הדין. "בהתנהגותו הפושעת הוא הביא לקיפוח חיי נער צעיר וגרם לסבל שקשה לתארו במלים למשפחתו של המנוח". הוא ציין שהנער הדוקר "הוסיף חטא על פשע עת התיר את המנוח מתבוסס בדמו ולא הושיט לו עזרה".

אימו של פיליפ, מרינה גלר, הביעה אכזבה מההחלטה שלא להחמיר את עונשו של הנער ולהשאירו במעון נעול. "הבנתי שבעצם יש איזו הקלה בעונש. זה שנתיים שנותנים לו במקום כלא להיות במעון נעול. בשבילי זה הקלה בעונש. דווקא לא הלכו לצד של להחמיר עונש. אנחנו ציפינו מאוד, אפילו שנה להוסיף, זה לא קרה. לדעתי זה משקף את המצב".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אמו של פיליפ גלר בעליון, ספטמבר 2012. עומר מירון
אמו של גלר בבית המשפט/עומר מירון

"זה אומר שזה לא כל-כך נורא בעיני השופטים. שאם זה צעיר, אז יש לו יותר זכות לרצוח. הוא לא יישב הרבה שנים. הוא יכול להיות במעון נעול, שזה כמו פנימיה לנערים. סגור, אבל יש שם כל התנאים, אפשר לראות באתר, יש חוגים, יש משחק כדורגל", הוסיפה האם.

לדבריה, מדובר במסר לחברה. "למרות שהשתדלו מאוד להגיד שזה מקרה חמור, וזו עבירה, אבל בשורה התחתונה זה לא מתבטא בעונש. אני רואה שמספר השנים שנתן השופט המחוזי, שזה מעט שנים, נשאר - שמונה שנים עבור הריגה, שזה רצח בעצם. במשטרה פירשו את זה כרצח, ואחר כך עשו ניסוח של הריגה. בעיניי זה רצח. לדעתי זו בושה לכל המערכת. כנראה שזה מגיע לציבור, מגיע לחברה שלנו, שרוצח ייצא אולי בעוד חמש שנים.

האם הזכירה כי בנה היה אמור לסיים השנה את בית הספר התיכון. "הוא לא ילמד, הוא לא יסיים אף פעם בית ספר. הוא פשוט נרצח באכזריות ובצורה מפלצתית לגמרי, וזה חבר שלו. כנראה שזה יקרה, ועוד תקבלו גופות של ילדיכם חתוכות בבית חולים, זה מה שיקרה, אז תהיו מוכנים לזה כמו שאמרו לי 'תהיי מוכנה לדברים שיאכזבו אותך'. אז תהיו מוכנים כולכם - זה המסר", הזהירה גלר.

"הוא מתייסר כל התקופה הזו על מה שקרה"

עורך הדין תומר אורינוב, שמייצג את הנער, הביע שביעות רצון מהחלטת העליון. "פסק הדין בהחלט עולה בקנה אחד עם המגמה של מתן משקל לשיקולי השיקום בעניינם של קטינים.
אנחנו בהחלט מרוצים מפסק הדין. מבחינתנו מה שהיה חשוב הוא שהנער ימשיך לקבל את השיקום, כפי שסברו כל הגורמים המקצועיים, וזה מבחינתנו הדבר הכי חשוב. גם בית המשפט ראה בזה את הדבר במעלה ראשונה בחשיבותה".

"זה לא מקרה פשוט של שימוש בסכין, זה בהחלט מקרה מיוחד ושונה", הוסיף. "כרגע הקטין מאוד נרגש מההחלטה", ציינה פרקליטתו עורכת הדין פאולה ברוש. "הוא מתייסר כל התקופה הזו על מה שקרה. הוא חולם על המנוח. כולם יודעים שהוא כתב מכתב, הביע את כל הצער שבעולם. הדברים ידועים לכולם".

עוד בנושא
אמו של פיליפ גלר: "להחמיר בענישה"
הפרקליטות: העונש לנער שהרג את פיליפ גלר קל מדי
שמונה שנות מאסר למורשע בהריגת הנער פיליפ גלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully