וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי לוחץ על חמאס: הרס עשרות מנהרות ברפיח

9.9.2012 / 4:32

לפי גורם ביטחוני בכיר, מורסי מנסה להעביר מסר לחמאס: "אני בעל הבית החדש". החמאס מצדו החל לאשר ייבוא של מזון מישראל לרצועה, ומעוניין בהקמת אזור סחר חופשי ברפיח

הצבא המצרי מפעיל בחודש האחרון לחץ על מפעילי המנהרות ברפיח, ועד כה נסגרו עשרות מהן. 32 אנשים שנחשדו בפעילות טרור חוסלו בסיני בחודש האחרון, ו-31 מנהרות נהרסו במהלך המבצע של הצבא המצרי בחצי האי, כך דיווח אתמול (שבת) דובר צבא מצרים.

פעולות נוספות שביצעו המצרים הביאו להפסקת הברחת הדלק ממצרים לעזה, כולל הסבסוד שהיה עד כה. במערכת הביטחון בישראל טוענים מנגד כי מנהרות שנבנו במרחק רב מהגבול לא נסגרו, ורק מנהרות שהפתח שלהן נבנה בחסות המבנים הקרובים נהרסו.

מוחמד מורסי פתאח סיסי מצרים. רויטרס
מורסי עם הרמטכ"ל המצרי פתאח סיסי/רויטרס

"המשטר של מורסי מחזיר לשלטון החמאס בעזה שניסה לרקוד על הדם בקהיר", הסביר גורם ביטחוני בכיר. "היו ימים שבהם החמאס חשב שמותר לו הכול, אבל מוחמד מורסי העביר מסר ברור בחודש האחרון: 'אני בעל הבית'. הפיגוע ברפיח מבחינתו קרה במועד מעולה. זו הייתה הזדמנות מבחינתו לבנות לעצמו את דמות המנהיג. הניסיונות של ראשי החמאס לטעון כי הם 'פלג מתנועת האחים המוסלמים' לא עושה רושם על מורסי, שמבין כי הוא זקוק לחזק את עצמו בפני אלו שחשבו שהוא חלש".

"ייבוא בהיקפים שלא נראו הרבה זמן"

לדברי הגורם הביטחוני הבכיר, הלחץ המצרי על המנהרות ברפיח הוליד מספר תופעות חדשות. בחודש האחרון, קידם ארגון החמאס עשרות כלים הנדסיים לאזור רפיח כדי להכשיר 200 דונמים לאזור סחר חופשי. בשלב זה המצרים לא תומכים ברעיון ומעוניינים לשקול זאת.

כמו כן, החמאס החל לאשר ייבוא של סחורות מישראל דרך מעבר כרם שלום, בהיקפים שלא נראו במשך זמן רב. הגורם סיפר כי הדרישה הגדולה של הסוחרים ברצועת עזה לסוכר, קמח ושמן לשוק הפרטי, מעידים על היקף המנהרות שנסגרו בחודש האחרון. בניגוד לתקופה האחרונה, בעבר "הפלסטינים העדיפו לייבא שק קמח ממצרים שעולה 70 שקל, אך יעבור דרך המנהרה במקום שק קמח שעולה 80 שקלים מישראל", אמר הגורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
כלי צבא של צבא מצרים בדרך לרפיח, אוגוסט 2012. רויטרס
טנקים מצריים בדרך לרפיח, בחודש שעבר/רויטרס

בנוסף למזון, קיימת בעזה מצוקה בחומרי בניין. היקף הבקשות לייבא סחורות ממעבר כרם-שלום גדל, אך במשרד הביטחון מגלים זהירות בתחום זה. "ככלל, חומרי בנייה שנכנסים לרצועת עזה מיועדים אך ורק לארגוני הסיוע הבינלאומיים. אנחנו עדים לעלייה במספר הבקשות, ונעשית עבודה מאוד משמעותית כדי לוודא שזה לא זולג לחמאס ולשאר ארגוני הטרור", הסביר הגורם.

בנוסף לכך, טוענים הפלסטינים שקיימת תופעה נרחבת של סלפים שנמלטו מאימת החיילים המצרים בסיני והגיעו לרפיח הפלסטינית. "אנחנו מודעים לכך שיש חוליות טרור סלפיות שנמלטו מסיני ויושבות כרגע ברפיח והן אחראיות לחלק משיגורי התמ"ס (ירי תלול-מסלול) בשבועות האחרונים", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully