וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תדון בהצעה להכיר באריאל כאוניברסיטה

טל שלו

6.9.2012 / 23:30

שרי הממשלה צפויים לאשר את ההצעה להכיר במרכז האקדמי כאוניברסיטה, למרות המלצת ברק להמתין לפסיקת בג"ץ בנושא. ההחלטה כפופה לאישור היועץ המשפטי לממשלה

הממשלה צפויה לדון ביום ראשון הקרוב בהחלטה לאשר את מעמדו של המרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה, למרות המלצת שר הביטחון, אהוד ברק, להמתין עם מתן האישור עד פסיקת בג"ץ בעתירה שהוגשה בנושא. הצעת ההחלטה שתובא בפני השרים תאשר את החלטת המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון, להכריז על המרכז כאוניברסיטה, אך המהלך עדיין כפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
ההכרה במרכז כאוניברסיטה כפופה לאישור וינשטיין/ספק 500

בתחילת השבוע שלח ברק מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבו עדכן כי בסיום התייעצויות שקיים בשבועות האחרונים עם נציגי המועצה להשכלה גבוהה והמרכז באריאל, הוא ממליץ להמתין להכרעת השופטים בעתירה שהגיש ועד ראשי האוניברסיטאות נגד ההחלטה להפוך את המכללה לאוניברסיטה.

הערכה: וינשטיין ימתין לפסיקת בג"ץ גם כן

בעקבות המכתב זעם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, וטען כי ההחלטה בנוגע למרכז אריאל היא חלק מההסכם הקואליציוני של מפלגתו. בשל הלחץ הפוליטי שהופעל בנושא, נתניהו החליט להביא את ההצעה לדיון בממשלה בתיאום עם ברק, בכפוף לאישור וינשטיין. על פי ההערכות, היועץ המשפטי לממשלה צפוי להמתין גם כן להכרעת שופטי בג"ץ בנושא.

בחודש יולי הודיעה המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון על הכרה במרכז באריאל כאוניברסיטה. ההודעה זכתה לשבחים בקרב גורמי ימין ולתמיכתם הבולטת של שר החינוך, גדעון סער, ושר האוצר, יובל שטייניץ, שהבטיח לתקצב את האוניברסיטה בכ-50 מיליון שקלים. בעתירה שהגיש ועד ראשי האוניברסיטאות לבג"ץ נגד ההחלטה צוין כי היא "פגומה באופן חמור" ונגועה בשיקולים זרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully