וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטה באריאל? ברק מבקש להמתין לפסיקת בג"ץ

טל שלו

2.9.2012 / 21:53

לאחר שקיים שר הביטחון סדרת פגישות עם בכירים במועצה להשכלה הגבוהה, בחר ברק להמתין להכרעת השופטים בעתירה שהגישו האוניברסיטאות על ההכרה במרכז באריאל כאוניברסיטה

שר הביטחון, אהוד ברק, החליט להמתין עם אישור מעמדו של המרכז האקדמי באריאל כאוניברסיטה עד לאחר פסיקת בג"ץ בעתירה שהוגשה בנושא בחודש שעבר. במכתב ששיגר הערב (ראשון) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, עדכן ברק כי בסיום התייעצויות שקיים בשבועות האחרונים עם נציגי המועצה להשכלה גבוהה והמרכז באריאל, הוא ממליץ להמתין להכרעת השופטים בעתירה שהגיש ועד ראשי האוניברסיטאות נגד ההחלטה להפוך את המכללה לאוניברסיטה.

שר החינוך, גדעון סער, תקף בחריפות את החלטתו של ברק. "מדובר בתרגיל שקוף של ברק שמטרתו לנסות לעכב את ההכרה באריאל כאוניברסיטה", אמר סער, "סביר דווקא שבג"ץ ימתין לחתימת אלוף הפיקוד לפני שיקיים ביקורת שיפוטית. מי שאמור להנחות את אלוף הפיקוד בסוגיה כזו היא הממשלה ולא שר הביטחון". שר החינוך הדגיש כי פנה בנושא למזכיר הממשלה, צביקה האוזר, עוד לפני כשבועיים, על מנת שיציג את ההחלטה על אריאל בסדר יומה של הממשלה והוא "מקווה ומניח שהדבר יעשה בהקדם".

לפני כשבועיים עתר ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) לבג"ץ, כנגד ההחלטה שהתקבלה ביולי האחרון במועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון על הכרה במרכז באריאל כאוניברסיטה, שזכתה לשבחים בימין ולתמיכתם הבולטת של שר החינוך גדעון סער ושר האוצר שטייניץ, שהבטיח לתקצב את האוניברסיטה בכ-50 מיליון שקלים. בעתירה שהגיש הוועד צוין כי ההחלטה "פגומה באופן חמור" ונגועה בשיקולים זרים.

ההמלצה צפויה לעורר זעם בימין

בשבועות האחרונים קיים ברק - שאחראי על מתן האישור הסופי להחלטת מל"ג יו"ש על ידי אלוף פיקוד מרכז - סדרת פגישות עם בכירים במועצה להשכלה הגבוהה, המתנגדים להחלטה על הפיכת המכללה לאוניברסיטה, בהם יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב, הפרופ' מנואל טרכטנברג, ומנגד גם עם גורמים התומכים בהחלטה - מנהל המרכז האקדמי יהודה דנון ויו"ר מל"ג יו"ש, הפרופ' עמוס אלטושלר.

בסיום הפגישות הודיע ברק לראש הממשלה כי הוא ממליץ להשהות את ההחלטה, עד לאחר פסיקת בג"ץ. המלצתו של ברק צפויה לעכב את יישום ההחלטה בחודשים ספורים עד שיסתיימו דיוני בג"ץ בנושא ועל כן היא צפויה לעורר זעם בימין, ובישראל ביתנו אף איימו בשבועות האחרונים על משבר קואליציוני אם ברק יעכב את יישום ההחלטה.

לקריאה נוספת:
בר אילן משכה את שמה מהעתירה נגד אוניברסיטת אריאל
האוניברסיטאות לבג"ץ: בטלו את ההכרה באריאל
מכללת אריאל הוכרה כאוניברסיטה - ברק מעכב האישור

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully