וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר אילן משכה את שמה מהעתירה נגד אוניברסיטת אריאל

גלעד גרוסמן

27.8.2012 / 22:15

נשיא האוניברסיטה הודיע על המהלך לעורכי הדין המייצגים את העותרים לבג"ץ נגד הכרה באריאל כאוניברסיטה. ועד ראשי האוניברסיטאות: "צר לנו שנכנעו ללחצים פוליטיים"

נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' משה קווה, הודיע הערב (שני) לעורכי הדין המייצגים את ועדת ראשי האוניברסיטאות בעתירה לבג"ץ נגד הכרה במרכז האוניברסיטאי אריאל כאוניברסיטה, על כך שהוא מושך את שמה של אוניברסיטת בר אילן מהעתירה. בוועד ראשי האוניברסיטאות אמרו בתגובה כי צר להם על כך שבר אילן נכנעה ללחצים פוליטיים.

ועד ראשי האוניברסיטאות הגיש בשבוע שעבר עתירה נגד המועצה להשכלה גבוהה - יהודה ושומרון (מל"ג-יו"ש), מפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון וממשלת ישראל, בפרט שר האוצר, שר החינוך ושר הביטחון, נטען כי ההחלטה להכיר במרכז כאוניברסיטה "פגומה באופן חמור", ו"נגועה בשיקולים זרים". עוד נטען כי "החלטת מל"ג-יו"ש הינה החלטה פגומה בחוקיותה, בסבירותה, ובפגמים מהותיים ומשמעותיים מתחום המשפט המנהלי, ולרבות נגועה בניגוד עניינים, בשיקולים זרים, במסד נתונים חלקי ושגוי".

בעתירה האשים ועד ראשי האוניברסיטאות כי קבלת החלטה החלה באופן מובהק על כלל מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל מהווה חריגה מסמכותה של מל"ג-יו"ש. "ההחלטה התקבלה על ידי מל"ג-יו"ש, שעניינה האזור הספציפי בלבד, ושאין לה כלים (ואף אין לה יומרה) לשקול את כלל השיקולים הרלוונטיים למערכת המחקר וההשכלה הגבוהה במדינת ישראל", נכתב.

כתבת תדמית המרכז האוניברסיטאי אריאל. המרכז האוניברסיטאי אריאל, אסור להשתמש
המרכז האוניברסיטאי אריאל/אסור להשתמש, המרכז האוניברסיטאי אריאל

העתירה הוגשה לאחר שבתחילת החודש נפגשו כל ראשי האוניברסיטאות, כולל פרופ' קווה, ונתנו את הסכמתם להגשתה. לטענת גורם המעורה בנושא, מאז ההחלטה על העתירה, הופעלו על ראשי אוניברסיטת בר אילן לחצים מצד גורמים פוליטיים המזוהים עם הימין, וכן מצד תורמים, לפרוש מן העתירה.

"למרות הפרישה, עדיין מתנגדים להכרה באריאל"

בוועד ראשי האוניברסיטאות התייחסו לפרישה, וציינו כי "צר לנו מאוד שלחצים פוליטיים גרמו לאוניברסיטת בר אילן לפרוש מהעתירה, אשר אושרה על ידי הנשיא והרקטור של האוניברסיטה. אנחנו בטוחים ששר הביטחון ימתין להכרעת בג"ץ בנושא ולא ייכנע ללחצים קואליציוניים". עוד נמסר מהוועד כי האוניברסיטות ימשיכו לקדם את העתירה.

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה כי "אוניברסיטת בר אילן תומכת בעמדת ות"ת לפיה אין להקים בשלב זה אוניברסיטה תשיעית בישראל". עם זאת, נמסר כי "אנשי אוניברסיטת בר אילן התנגדו לעמדת ראשי האוניברסיטאות להגיש עתירה לבג"ץ. נוכח העובדה שבר-אילן נותרה בעניין זה בעמדת מיעוט, הסכימה האוניברסיטה כי העתירה תוגש ע"י ועד ראשי האוניברסיטאות כגוף אחד".

"לאחר שהתברר כי ראשי האוניברסיטאות נדרשים לחתום על ייפויי כוח נפרדים לכל אוניברסיטה להגשת העתירה הודיע פרופ' משה קוה נשיא האוניברסיטה כי הוא מתנגד ולא יחתום על ייפוי הכוח משני טעמים", נכתב בתגובה, "אוניברסיטת בר-אילן עזרה להקמת מכללת אריאל והעניקה לה את חסותה האקדמית במשך שנים רבות, ובנוסף האוניברסיטה ומכללת אריאל חתמו על הסכם לשיתוף פעולה אקדמי להדרכה משותפת של דוקטורנטים של מכללת אריאל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully