וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללת אריאל הוכרה כאוניברסיטה - ברק מעכב האישור

פנחס וולף

9.8.2012 / 8:00

שר הביטחון אמור להעביר את האישור לאלוף פיקוד המרכז, משום שהמרכז האוניברסיטאי נמצא מעבר לקו הירוק, אך מעכב זאת. דנון: "הורס ההתיישבות ברק מנסה לסחוט את נתניהו"

על אף שהמועצה להשכלה גבוהה-יו"ש אישרה לפני שלושה שבועות לשדרג את מעמדו של המרכז האוניברסיטאי אריאל לאוניברסיטה, שר הביטחון, אהוד ברק, מעכב את ההכרזה - כך נודע לוואלה! חדשות. בשל העובדה שאריאל נמצאת מעבר לקו הירוק, מי שצריך לחתום על ההכרזה הוא אלוף פיקוד המרכז, שמקבל את ההוראה על כך משר הביטחון, אלא שזה לא ממהר להורות על כך. לפני ההכרזה, בכוונת ברק לקיים מספר פגישות עם גורמים רלוונטיים בעניין, אבל לא ידוע מתי הוא יסיים את סדרת הפגישות. עם זאת, יש לציין כי בשנת 2010 הביע ברק הסכמה עקרונית לעניין. דובר שר הביטחון, ברק סרי, אמר בתגובה כי "שר הביטחון יקיים בתקופה הקרובה סדרת פגישות עם גורמים שונים בעניין המרכז האוניברסיטאי אריאל ויגבש החלטתו בעניין".

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
"יש להכריז על אוניברסיטת אריאל מיד וללא דיחוי"/ספק 500

בעקבות הדברים, הודיע חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) כי יקיים כינוס מיוחד של ראשי סניפי ליכוד וחברי מרכז מרחבי הארץ באריאל, ויקרא להכרה במרכז האוניברסיטאי כאוניברסיטה. "הורס ההתיישבות ברק מנסה לסחוט את נתניהו ולהשיג רווח פוליטי על ידי עיכוב חתימת אלוף הפיקוד", אמר דנון. "יש להכריז על אוניברסיטת אריאל מיד וללא דיחוי".

"כל עיכוב יקבל התייחסות בהתאם"

לדברי דנון, "אוניברסיטת אריאל הינה מוסד אקדמי מוביל ומשמעותי, אשר עמד בכל היעדים בדרך לקבלת מעמדו האוניברסיטאי. ניסיונותיו של השמאל, בהובלת ברק, לעכב את המהלך פוגעים באוניברסיטת אריאל, פוגעים בהתיישבות ביהודה ושומרון ופוגעים בליכוד - יש לקיים את החלטת המדינה ולהכריז על אוניברסיטת אריאל ללא דיחוי".

יו"ר משותף של השדולה להפיכת אריאל לאוניברסיטה, חבר הכנסת אלכס מילר (ישראל ביתנו), אמר בתגובה: "לא מקובל עלינו שום עיכוב בהכרזה. אני מזכיר לאהוד ברק שבהסכם הקואליציוני של ישראל ביתנו יש סעיף של הכרה באריאל כאוניברסיטה, וכל עיכוב יקבל התייחסות בהתאם, כולל פעולות בוועדת הכספים. כל עיכוב מהווה הפרה של הסכם קואליציה".

ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה כי "לא יעלה על הדעת שיש החלטת ממשלה, יש החלטה של הדרג המקצועי, ושר ביטחון יעשה ככל העולה על רוחו. זה מצב לא דמוקרטי שנותנים לשר הביטחון ולעמדותיו שאינן עוברות את אחוז החסימה לעמוד ליד השאלטר בכל הקשור להתיישבות ביהודה ושומרון". חוטובלי הוסיפה כי "הגיע הזמן שמדינת ישראל תספח את שטחי יו"ש, ותשים סוף לאבסורד האנטי-דמוקרטי הזה. עד שיוחלט על סיפוח, מכל מקום, יש להוציא את הסמכות מידיו של ברק ולהעבירה את השאלה להחלטת ועדת השרים לענייני התיישבות, שבדיוק לשם כך הוקמה". מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אמר כי "שר הביטחון איננו חותמת גומי ותפקידו לבחון כל סוגיה הקשורה לכיבוש הישראלי. במקרה של מכללת אריאל, כל עכבה לטובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully