וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכרה באריאל: רק שר הביטחון יוכל לאשר ההחלטה

18.7.2012 / 1:14

אמנם ההחלטה לשדרג המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה אושרה, אך במשרד הביטחון טוענים כי ההחלטה צריכה לעבור את אישור משרד המשפטים ושר הביטחון, אהוד ברק

אוניברסיטה באריאל? יש עוד דרך לעבור. במשרד הביטחון טוענים כי החלטת המועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון (מל"ג יו"ש) לאשר את שדרוג מעמד המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטת המחקר השמינית בישראל תועבר לידי משרד המשפטים, שיבחן חוקיותה. כאמור, ההחלטה התקבלה חרף התנגדותה הפומבית של המעוצה להשכלה הגבוהה (המל"ג).

לאחר מכן, יועבר נוסח הייעוץ המשפטי ללשכת שר הביטחון, אהוד ברק, שיבחן את הנושא וינחה את הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, ואת אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, לחתום ולאשר את החלטתו. עם זאת, מדגישים במשרד הביטחון כי ברק יכול לאשר את ההחלטה או להקים ועדה שתבחן את הנושא.

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
ההחלטה תועבר לידי משרד המשפטים ומשם ללשכת שר הביטחון - שיחליט אם לאשר את ההחלטה או להקים ועדה/ספק 500

גורם ביטחוני הדגיש כי מרגע שתהיה החלטת שר לפיה מוכרז המרכז האוניברסיטאי אריאל כאוניברסיטה, תהפוך החלטת אלוף פיקוד מרכז ל'חותמת גומי". "אלוף פיקוד מרכז מקיים את החלטות הממשלה ולא להיפך ולכן אין משמעות לדעתו", אמר הגורם הביטחוני. "בהתאם למרחב קבלת ההחלטות של שר הביטחון הוא יכול להקים ועדה שתבחן את המעבר לאוניברסיטה או לאשר באופן אוטומטי". יצוין כי הנושא טרם הועבר להחלטת שר הביטחון.

ההחלטה לאשר את המרכז האוניברסיטאי אריאל כאוניברסיטה התקבלה אתמול (שלישי) ברוב של 11 תומכים מול שני מתנגדים. במהלך הדיון, פרץ עימות עם יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, שמחה על מכתב שהעבירו אנשי אגודת הסטודנטים במרכז האוניברסיטאי אריאל לגיוס תמיכת הסטודנטים במהלך.

לקריאה נוספת:
אושר: המרכז האוניברסיטאי באריאל - אוניברסיטה
נתניהו על ההכרה באריאל: "יום חג להשכלה הגבוהה"

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully