וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

875 אלף ש' פיצוי למשפחת הפלסטיני שהופקר למוות

גלעד גרוסמן

6.9.2012 / 15:26

בעקבות תביעת הפיצויים שהגיש אביו של עומר אבו ג'ריבאן, שוהה בלתי חוקי שנפצע בתאונת דרכים והופקר על ידי שוטרים בצד הדרך, תפצה המדינה את המשפחה במסגרת הסכם פשרה

המדינה תשלם 875 אלף שקל פיצויים למשפחתו של עומר אבו-ג'ריבאן, שמת לאחר ששני שוטרים הפקירו אותו בצד הדרך כשהוא פצוע. זאת במסגרת תביעת פיצויים שהגיש אביו של אבו ג'ריבאן נגד שני השוטרים, המדינה ובית החולים שיבא בתל השומר שבו אושפז לפני מותו. כך נקבע בהסכם פשרה שאושר בתחילת השבוע על ידי בית המשפט המחוזי בלוד.

ב-2008 גנב אבו-ג'ריבאן, שוהה בלתי חוקי פלסטיני, מכונית והתהפך איתה בכביש מספר 6. כתוצאה מכך הוא סבל משברים בעצם הבריח ובאגן ואושפז במשך שבועיים בבית החולים שיבא. לאחר ששוחרר מבית החולים, לקח אותו השוטר אסף יקותיאלי לכביש מספר 443, והשאיר אותו בכביש סמוך למחנה עופר. אבו-ג'ריבאן הושאר במקום כשהוא לבוש פיג'מה של בית החולים, ללא נעליים, מזון ומים וכשקטטר מחובר לגופו. השוטר יקותיאלי עשה זאת באישורו של הקצין התורן באותו זמן, ברוך פרץ. כעבור יומיים נמצאה גופתו של אבו-ג'ריבאן, לאחר שככל הנראה מת מהתייבשות.

"סיפור הוויה דולורוזה"

ביולי השנה גזר בית משפט השלום בירושלים שנתיים וחצי מאסר בפועל על שני השוטרים, בגין הרשעתם בגרימת מוות ברשלנות. במקביל הגישה המשפחה תביעת פיצויים בגובה מיליוני שקלים נגד המדינה לבית המשפט המחוזי בלוד. "כתב תביעה זה מביא לדין את מעשה הנבלה שהתרחש בישראל - סיפור הוויה דולורוזה - דרך הייסורים, של עומר אבו-ג'ריבאן", נכתב בתביעה שהגיש אחמד אבו-ג'ריבאן, אביו של עומר. בתביעה נטען כי יקותיאלי, פרץ והמשטרה התרשלו בטיפול באבו-ג'ריבאן ופגעו בזכותו לחיים ובזכויות האדם שלו, כאשר השליכו אותו בצד הדרך בשעת לילה מאוחרת, בנסיבות שהיוו סכנה ודאית לחייו. ביחס לבית החולים נטען בכתב התביעה כי אבו-ג'ריבאן שוחרר מבלי להבטיח שיקבל טיפול ראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully