וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הטבח: הכורים בדרום אפריקה יחזרו לעבודה

ברקע הסערה הציבורית שחוללה התקרית האלימה בחודש שעבר, בה נורו למוות 34 כורים בידי כוחות המשטרה, הושג הסכם חלקי בין חברת הכרייה "לונמין" ובין נציגי העובדים

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: לירון בארי

חברת "לונמין", אשר בבעלותה מכרה הפלטינה "מריקאנה" מצפון-מערב ליוהנסבורג, הגיעה להסכם עם כמה מהאיגודים המייצגים את הכורים השובתים בדרום אפריקה, בעקבות טבח הכורים במכרה "מריקאנה" שהתרחש בחודש שעבר, כך מסר היום (חמישי) אחד מראשי האיגוד לכלי התקשורת. ואולם, כמה מהאיגודים הקיצוניים יותר, "התאחדות עובדי המכרות" ו"איגוד הבנייה", לא נכללו בהסכם.

"אתמול בלילה עסקנו בשלב האחרון בהסכם השלום בעניין הטבח במריקאנה", כך מסר נשיא איגוד העובדים "Cosatu", סדומו דלאמיני, והוסיף: "כל הצדדים חתמו על ההסכם, למעט 'איגוד הבנייה' ונציגי העובדים שהיו אמורים למסור דו"ח לשאר העובדים".

ב-17 באוגוסט התעמתה קבוצה של כורים שובתים עם שוטרים, ואלה פתחו באש לעברם וירו למוות ב-34 מהפועלים. ההתנגשות האלימה פרצה מחוץ למכרה הפלטינה. הכורים מחו על תנאי עבודתם ועל משכורתם הנמוכה, והתגודדו מסביב למכרה יחד עם כ-3,000 מפגינים. רבים מהכורים השובתים התחמשו במצ'טות ובמקלות. השוטרים, שהסתייעו בכלי רכב משוריינים, פתחו בירי מנשק אוטומטי לעבר קבוצה של כמה עשרות מפגינים חמושים שהתקרבו אליהם.

תיעוד: שוטרים יורים למוות בכורים המפגינים. רויטרס
גופותיהם של כמה מהכורים שנורו/רויטרס

לפי החוק הפלילי בדרום אפריקה, שכונן בימי האפרטהייד, על הכורים הוטלה אחריות פלילית למהומות האלימות, משום שהם היו אלה שהתעמתו עם השוטרים במסגרת "כוונה משותפת". השוטרים עצמם לא הואשמו. ההחלטה להאשים את הכורים ששרדו את ירי השוטרים – רבים מהם הואשמו בזמן שהיו מאושפזים בבית החולים - רק הגבירה את הזעם כלפי הממשלה על רקע המהומות, החמורות ביותר במדינה מאז קץ שלטון האפרטהייד ב-1994.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully