וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרים ירו למוות ב-18 מפגינים בדרום אפריקה

17.8.2012 / 0:11

מחאת הכורים במכרה פלטינה הידרדרה לאלימות קשה כאשר השוטרים פתחו באש לעברם. במשטרה טענו כי השיחות עם מנהיגי ארגון הכורים נכשלו, וכי לא היתה ברירה אלא לפזרם בכוח

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: לירון בארי

המשטרה בדרום אפריקה פתחה אתמול (חמישי) באש לעבר אלפי כורים שהפגינו במכרה פלטינה והרגה כמה מהם, שהיו חמושים במצ'טות ובמקלות. סוכנות הידיעות של דרום אפריקה, "סאפה", דיווחה כי 18 בני אדם נהרגו באירוע.

שוטרים חמושים יחד עם כלי רכב משוריינים הציבו מחסומים באזור כאשר חלק מ-3,000 המפגינים כיתרו אותם סמוך למכרה, הנמצא כ-100 קילומטרים מצפון מערב ליוהנסבורג. לפי הדיווחים, המשטרה פתחה באש מנשק אוטומטי על קבוצה של מפגינים שהתפרצו מאחורי כלי הרכב. בתמונות ששידרה סוכנות הידיעות רויטרס נראו גופות רבות על הקרקע.

משטרת דרום אפריקה יורה על כורים שהפגינו , אוגוסט 2012. רויטרס
3,000 כורים הפגינו/רויטרס

במשטרה טענו כי השיחות עם מנהיגי ארגון הכורים הרדיקלי, שמייצג את רוב המפגינים, נכשלו, וכי לא היתה ברירה אלא לפזר אותם בכוח.

לפני העימות אתמול, עשרה בני אדם, בהם שני שוטרים, נהרגו במאבק שנמשך מזה שבוע בין קבוצות כורים יריבות במכרה. שלשום, 3,000 שוטרים, בהם אנשי יחידת עילית לפיזור מתפרעים, בליווי מסוקים וסוסים התעמתו עם הכורים, אך לא היו הרוגים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שוטרים יורים למוות במפגינים בדרום אפריקה. אוגוסט 2012. רויטרס
"אם יהיה צורך, אנחנו מוכנים למות כאן"/רויטרס

נשיא איגוד העובדים הזהיר טרם ההתפתחויות כי אם השוטרים יסתערו על הכורים, יהיה מרחץ דמים. "אנחנו לא הולכים מכאן לשום מקום", הוא קרא לקול תרועות הקהל, "אם יהיה צורך, אנחנו מוכנים למות כאן".

לקריאה נוספת
ספרד: המשטרה פצעה כורים - המפגינים השיבו אש
הקוריאות רותחות: בובות המנהיגים נשרפות - צפו

(עדכון ראשון: 19:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully