וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמוקרט בכיר: סגנו של רומני שקרן כמו השר הנאצי גבלס

ביקורת נוקבת מכל הכיוונים על יו"ר המפלגה הדמוקרטית בקליפורניה, שאמר שנאומיו של פול ראיין, המועמד לסגן הנשיא, מתאפיינים בסילופים כמו אלה של שר התעמולה של היטלר

חבר בכיר במפלגה הדמוקרטית השווה כמה פעמים את פול ראיין, המועמד הרפובליקני לתפקיד סגן הנשיא, לשר התעמולה הנאצי, יוזף גבלס, בשל נטייתו "לסלף ולשקר". ערב פתיחת הוועידה הדמוקרטית בקרולינה הצפונית, דבריו גררו תגובות נזעמות מגורמים בשתי המפלגות, ומאוחר יותר הוא התנצל אם מישהו נפגע מהם.

ג'ון ברטון, יו"ר המפלגה הדמוקרטית בקליפורניה, אמר כי נאומו של ראיין בוועידה הרפובליקנית בשבוע שעבר היה כה מלא סילופים, עד שהוא דמה לנאומים מלאי-השקרים של השר הנאצי. ברטון, ששווח עם צירים דמוקרטיים בשולי הוועידה הדמוקרטית, צוטט בעיתון "סן פרנסיסקו כרוניקל" באומרו כי הרפובליקנים משקרים, ולא אכפת להם אם אנשים חושבים שהם משקרים". הוא שב על דברים ברוח דומה, בריאיון לתחנת רדיו מקומית ולרשת CBS. לדבריו, "פול ראיין משקר במצח נחושה, ולא אכפת לו שהוא משקר. כך עשה (גם) גבלס, השקרן הגדול".

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

פול ראיין בכנס בחירות בגרינוויל, קרולינה הצפונית. ארה"ב, 3 בספטמבר 2012. AP
פול ראיין, אתמול בכנס בחירות בגרינוויל, קרולינה הצפונית/AP

במפלגה הרפובליקנית הגיבו בזעם לדברים. הפוליטיקאי היהודי-אמריקני נורם קולמן, שכיהן כחבר קונגרס של מדינת מינסוטה, אמר כי "הנשיא אובמה הבטיח לרומם את הפוליטיקה האמריקאית, אך במקום זאת, הם משליכים אותה לביוב". הוא אמר כי מדובר ב"רטוריקה שאין לה כל מקום בפוליטיקה האמריקנית".

גם במטה אובמה נאלצו להתנער מדבריו של ברטון. דובר מסע הבחירות של המפלגה הדמוקרטית, בן לב?ולט, אמר כי לאמירות מסוג זה "אין כל מקום בשיח הפוליטי בשארלוט", שם נערכת הוועידה הדמוקרטית בקרולינה הצפונית. הוא לא אמר אם לדעתו ברטון צריך להתפטר מתפקידו.

גורמים במפלגה הדמוקרטית טענו שנאומו של ראיין בוועידה הרפובליקנית היה "מלא שקרים" בכל הנוגע למדיניותי הכלכלית של הנשיא ברק אובמה. גם שדרנים בכלי תקשורת המזוהים עם המפלגה הרפובליקנית, בהם רשת FOX - שנודעה באיבתה לנשיא אובמה – נאלצו להודות שבנאום היו טעויות רבות.

לקריאה נוספת: מה חשב יוסי מלמן על ה"בלבול" של פול ראיין?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully