וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ייתכן שפול ראיין "התבלבל" בתוצאת המרתון

יוסי מלמן

3.9.2012 / 21:55

בראיון לתכנית רדיו בארה"ב, טען המועמד הרפובליקני לתפקיד סגן הנשיא כי רץ מרתון בפחות מ-3 שעות, ואז תירץ זאת כ"בלבול". יוסי מלמן תוהה אם השקר הקטן הוא מעידה חד פעמית

כמו הנשיקה הראשונה, רוב בני האדם זוכרים היטב את ה"פעם הראשונה". זה נכון במיוחד לרצי מרתון. הם אולי יכולים לשכוח את התוצאה המדויקת, או לטעות בכמה דקות לגבי הזמן שהשיגו, אך לא יימצא בעולם רץ מרתון שיטעה בשעה שלמה. קשה לשכוח או לטעות בתוצאה שכרוכה בכל כך הרבה מאמצים וכאב, אבל זה קרה למועמד הרפובליקני לתפקיד סגן נשיא ארה"ב, פול ראיין.

בראיון לתכנית הרדיו הפופולרית של הפרופסור למשפטים יו יואיט, נשאל ראיין על שיאו האישי בריצת מרתון. "אני חושב שמתחת לשלוש", הוא השיב ללא היסוס. "שעתיים וחמישים ומשהו", הדגיש בעגה המקובלת על הרצים. יואיט העיר ובצדק הערת התפעלות. זה היה כמו הרמה להנחתה. ראיין מיהר להעיד על עצמו: "כן, הייתי מהיר מאוד בצעירותי".

לרוץ מרתון בפחות משלוש שעות, פירושו לרוץ כל קילומטר בממוצע של ארבע דקות וחמש שניות, מקסימום ארבע דקות ועשר שניות. ללא כל ספק לרדת משלוש שעות זה זמן מצוין, גם עבור מי שמקדישים יותר מעשר שעות של אימונים שבועיים.

מסתבר ששרה פיילין מהירה יותר מראיין

התוצאה שראיין התגאה בה עוררה התפעלות, ואתגרה את "ראנרס וורלד", השבועון שנחשב ל"תנ"ך" של הרצים, להגיב. הם עשו בדיקה שגילתה כי אם אכן ראיין קבע את התוצאה שייחס לעצמו, הרי הוא יכול לשאת בתואר של הרץ המהיר ביותר מקרב כל המועמדים שרצו לנשיאות. ג'ון אדוארדס רץ את 42 הקילומטרים ו-195 המטרים בשלוש שעות וחצי, ג'ורג' וו. בוש קבע זמן של 3:44 שעות, ושרה פיילין בזמן של 3:59 שעות.

כשחקרו ב"ראנרס וורלד" יותר לעומק, התברר כי המועמד למשרת סגן הנשיא מטעם הרפובליקנים, אכן רץ לפני כ-20 שנה וקבע זמן של ארבע שעות ודקה ו-25 שניות. זו הייתה ריצת המרתון הראשונה והיחידה שלו. ראיין מיהר להתנצל. אך רצי המרתון בארצות הברית לא ממהרים לשכוח ולסלוח. הוא הפך לנושא לבדיחות ומוצג בקהילת הרצים בארצות הברית, המונה מיליוני אזרחים, כשקרן ומתחזה. לא יכול להיות עבורם חטא גדול יותר מספורטאי המנסה להתפאר בהישגים שלא השיג.

האם השקר הקטן הזה יכול להעיד על אופיו של המועמד לסגן הנשיא? על כך יצטרכו להחליט הבוחרים האמריקאים. לנו הישראלים לא נותר אלא לקנא שלפחות הפוליטיקאים בארצות הברית מנסים לרוץ ולעסוק בספורט. הפוליטיקאים היחידים בישראל שיכולים לזקוף לזכותם עיסוק ספורטיבי הם יו"ר הכנסת לשעבר, אברהם בורג – רץ מרתון גאה, וראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שרץ חצי מרתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully