וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מגישות בטלוויזיה יורשו לעטות רעלה בשידור

ניר יהב

2.9.2012 / 11:18

בניגוד לחוק בתקופת הנשיא מובארק, שאסר על מגישות לעטות רעלות, שר ההסברה המצרי החליט לאפשר למי שתחפוץ בכך להופיע עם רעלה לראשה. "זו זכות משפטית שהשגנו הודות למהפכה"

האם עלייתו של נשיא מטעם תנועת "האחים המוסלמים" מתחילה לתת את אותותיה? שר ההסברה המצרי, סלאח עבד אל-מקסוד, החליט שמגישות בטלוויזיה יוכלו מעתה לעטות רעלה על ראשן. זאת בניגוד לימי הנשיא הקודם, חוסני מובארק, שבהם נאסר על המגישות לעטות רעלה. בראיון שהעניק אמש (שבת) לתכנית טלוויזיה מצרית, אמר עבד אל-מקסוד כי המגישה פאטמה נביל תהיה הראשונה להופיע כשפניה עטויות רעלה, והופעתה הראשונה עם רעלה תהיה במהדורת החדשות ב-12 בצהריים.

"ההחלטה התקבלה על מנת להדגיש את רוח 'מהפכת 25 בינואר', ומחובתי החוקתית והמשפטית להשיב לכל אדם את זכותו", הוסיף. "השדרנית פאטמה נביל נבחרה להיות הראשונה שתופיע עם רעלה". השר המצרי, שנחשב לבכיר בתנועת האחים המוסלמים, תקף את אלו שמגנים את תופעת המגישות עטויות הרעלה: "למה מגנים את הרעלה במצרים, הרי 70% מהנשים במצרים עוטות רעלה. בושה שבערוצים ערבים ובינלאומיים מופיעות שדרניות עם רעלה ובמצרים – לא".

המגישה עצמה אמרה בראיון שהעניקה לאתר מצרי כי יש לה זכות לעטות רעלה: "בתקופת מובארק אסרו עלינו לעטות רעלה. המהפכה הגיעה לבסוף לתקשורת הממלכתית. זו זכות משפטית שהשגנו הודות למהפכה". לכל אלו החוששים לפגיעה בחופש הביטוי בעקבות צעד זה, ובעקבות מעצר של עורך עיתון שמתח ביקורת על הנשיא, מוחמד מורסי, הבהיר עבד אל-מקסוד: "אאפשר למתוח ביקורת בטלוויזיה המצרית על הנשיא, אך שתהיה מכובדת ולא מעליבה".

בכלי התקשורת המצריים דיווחו כי לא רק נביל תופיע ברעלה, אלא גם שדרנית הערוץ הראשון, נרמין ביטאר, חזאית מזג האוויר, סארה שנאוי, ושדרנית נוספת מערוץ "א-ניל" ששמה לא פורסם. ראוי לציין שההחלטה אינה מחייבת את כל המגישות והשדרניות, אלא רק את אלו שיחפצו בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully