וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטית במצרים? הסירי את הרעלה לפני המבחן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.1.2011 / 8:28

אוניברסיטאות במצרים דורשות מנשים להוריד את הרעלה בזמן הבחינות על מנת לוודא את זהותן. הנשים טוענות שזו פגיעה בזכויות הפרט. "ההחלטה פוגעת בחירויות שלנו"

עם התקרבות מועד הבחינות באוניברסיטאות במצרים, הולך ומתגבר הוויכוח סביב השתתפותן של נשים, שכל פניהן מכוסות ברעלה, בבחינות. בעוד שהאוניברסיטאות דורשות מהנשים המכוסות לחשוף את פניהן בזמן הבחינה כדי לוודא שהן אלה שעוברות אותה, הנשים טוענות כי הדרישה הזו מצד המוסדות האקדמאים מהווה פגיעה בזכות הפרט.

הסטודנטית סוהיילה עבד א-סמיח, הלומדת באוניברסיטת קהיר, הביעה זעם על הכוונה לדרוש ממנה לחשוף את פניה בעת הבחינה. "ההחלטה לדרוש מהנשים לחשוף את פניהן בעת המבחן אך לאפשר להן לעטות רעלה בחצר האוניברסיטה היא החלטה הפוגעת בחירויות שלנו ולמעשה מונעת מחלק מהסטודנטיות להיכנס לאולם הבחינה משום שהן אינן מעוניינות להוריד את הרעלה".

נשיא אוניברסיטת קהיר, ד"ר חוסאם כאמל, הסביר את הרציונל העומד מאחורי ההחלטה באמרו כי קיים חשש לתרמיות במבחנים: "יש לנו זכות כמוסד אקדמי לוודא מי הסטודנטית שעושה את הבחינה ולפיכך אנחנו דורשים ממנה לחשוף את פניה בזמן הבחינה", אמר. "כך נוכל להימנע בוודאות מתרמיות ומזיופים".

לפני מספר חודשים קיבל בית המשפט המנהלי בקהיר עתירה נגד ד"ר כאמל משום שלא מילא אחר ההוראה לאפשר לנשים עם רעלה לעבור בחינות באוניברסיטה. מגיש העתירה, עו"ד ניזאר גראב אמר כי החלטת בית המשפט מחייבת את מוסדות האקדמיה לאפשר לנשים עטויות רעלה להיכנס לחדרי הבחינה: "חלק מהמוסדות מילאו אחר ההחלטה וחלק לא".

"אפילו אם מישהו חושב שמדובר בהחלטה שגויה ובלתי צודקת, אין לאף אחד סמכות להפר את ההחלטה", אמר פעיל זכויות האדם המצרי, עו"ד נג'אד בראעי. עם זאת, הבהיר כי "על שני הצדדים לגלות כוונות טובות. מצד אחד, אסור לאוניברסיטה להפר את ההוראה אך מצד שני לאוניברסיטה יש זכות להגדיר כללים ברורים על מנת להבטיח מי האדם שנבחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully