וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן מתגונן: "דרשתי מחמינאי לפעול בשקיפות בנושא הגרעין"

1.9.2012 / 4:51

בעקבות הביקורת שהופנתה כלפיו מצד ישראל וארה"ב על השתתפותו בכינוס בטהרן, הסביר מזכ"ל האו"ם כי הוא דרש מהאירנים להוכיח לעולם כי תכנית הגרעין נועדה למטרות שלום בלבד

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, הגן אמש (שישי) על החלטתו השנויה במחלוקת לבקר השבוע בטהרן, במהלך כינוס המדינות הבלתי מזדהות בבירה האירנית. באן, שספג ביקורת בשל הביקור גם מראש הממשלה, בנימין נתניהו, טען כי הוא האיץ בשלטונות בטהרן לפעול בשקיפות בנושא תכנית הגרעין האירנית ודחק בהם לכבד את זכויות האדם של האזרחים באירן.

המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, בפגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. טהרן, 29 באוגוסט 2012. AP
"לא השיבו לדרישותיי".מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בפגישה עם אייתוללה עלי חמינאי/AP

"אני מאמין בכוח הדיפלומטיה, הדיאלוג והמחויבות. זה בדיוק מה שעשיתי במהלך הביקור שלי בטהרן", הסביר מזכ"ל האו"ם, שעזב את אירן ונמצא בדרכו למטה הארגון בניו יורק. באן דחה את ההאשמות שהפנו כלפיו ארצות הברית וישראל, לפיהן השתתפותו בוועידה שיחקה לידי האירנים שניצלו את הכינוס כדי לפגום במאמצי המערב ללחוץ עליהם במישור הדיפלומטי לאור תכנית הגרעין האירנית. "אני חושב שהביקור שלי לא צריך להיות שנוי במחלוקת כיוון שכמזכ"ל האו"ם יש לי הסמכות להיות בקשר עם כל אחת מהמדינות החברות בארגון", אמר באן, שזהו ביקורו הראשון ברפובליקה האירנית מאז כניסתו לתפקיד.

באן: "הפעלתי עליהם לחץ רב"

באן הסביר כי במהלך הביקור הוא נפגש עם המנהיג העליון באירן, אייתוללה עלי חמינאי, ועם הנשיא, מחמוד אחמדינג'ד, וקרא להם לפעול לשינוי מדיניותם. "הפעלתי עליהם לחץ רב בנושאי הגרעין וזכויות האדם", אמר באן. לדבריו, במהלך השיחות עם השניים הוא טען בפניהם כי באחריותם להוכיח לקהילה הבינלאומית שתכנית הגרעין האירנית נועדה למטרות שלום בלבד. "בחלק מהשאלות שהפניתי להם הם ניסו להסביר את עמדתם, אך הם לא הגיבו באופן ישיר לדבריי", אמר המזכ"ל.

בנאום שנשא בוועידה באן מתח ביקורת נוקבת על מארחיו האירנים, וגינה את דברי הנאצה של המשטר בטהרן כלפי ישראל. הוא אמר כי איומיהם להשמיד את ישראל, והכחשותיהם את השואה היהודית, מהווים שערוריה.

טרם יציאתו לוועידה הבהירה ארצות הברית כי היא מעוניינת שבאן יחרים את הכינוס. "בכוונת אירן לנצל את ההזדמנות ולהסיט את תשומת הלב מכישלונותיה", טענו במחלקת המדינה האמריקאית. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח בתחילת החודש עם באן והפציר בו שלא להשתתף בוועידה. "התאכזבתי לשמוע על כוונתך להשתתף בכינוס", אמר נתניהו למזכ"ל, והדגיש: "נסיעתך הצפויה לטהרן החודש היא טעות גדולה, גם אם היא נעשית מכוונות טובות. איני רואה כל סיבה לביקור במדינה ששלטונה הוא אנטישמי ושם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully