וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו זועם: כינוס 120 מדינות באירן - "חרפה וכתם לאנושות"

טל שלו

30.8.2012 / 0:01

רה"מ הגיב בזעם להחלטתן של מדינות רבות לשלוח נציגים בכירים לכינוס המדינות הבלתי-מזדהות. באן קי-מון נפגש עם אחמדינג'ד בטהרן ושיבח את "תפקידה המכריע של אירן"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן דוד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף בחריפות את בואו אמש (רביעי) של מזכ"ל האו"ם לוועידת המדינות הבלתי-מזדהות בטהרן, וגינה את מדינות העולם ששלחו אליה נציגים בכירים ביותר. בפגישה עם ראש ממשלת סקסוניה התחתונה של גרמניה, דיוויד מקאליסטר, אמר נתניהו כי "לפני 70 שנים, שישה מיליון מבני עמנו הושמדו בפעולה של רצח עם, והעולם התחייב אז כי 'לעולם לא עוד'. מאז, נכרתו בריתות נגד רצח עם ונוסד האו"ם. העולם התחייב שהדבר הזה לעולם לא יחזור על עצמו".

לדברי ראש הממשלה, מעל 120 מדינות שלחו נציגים לוועידה בטהרן. "המשטר שם מכחיש את השואה ופועל להשמיד את המדינה היהודית. משטר זה מתאכזר לאזרחיו, משתף פעולה בטבח של סורים חפים מפשע וקורא 'מוות לאמריקה ומוות לישראל'. נראה שרבים בקהילה הבינלאומית לא למדו דבר, ואני חושב שזו חרפה וכתם לאנושות". נתניהו אמר לעמיתו מסקסוניה התחתית כי "עתידנו המשותף כרוך בעמידה ובהתמודדות עם החוסר-אנושיות והאכזריות הזו".

באן קי מון הגיע לטהרן: "שמח מאוד להיות באירן"

המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, בפגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. טהרן, 29 באוגוסט 2012. AP
המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, עם מזכ"ל האו"ם באן, הבוקר בטהרן/AP

בשבועות האחרונים הפעילו בישראל לחץ כבד על מדינות שונות בעולם שיורידו את דרג הייצוג שלהן בוועידה, כדי לא לתת לגיטימציה לתכנית הגרעין הצבאית של אירן, שמתקדמת חרף לחצי הקהילה הבינלאומית. בין היתר, בירושלים הביעו זעם על כך שהודו מיוצגת בוועידה על ידי ראש הממשלה שלה, מנמוהן סינג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

גורם מדיני בכיר: כעת, עדיף לשתוק

בישראל זעמו במיוחד על החלטתו של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, להשתתף בוועידה. רה"מ נתניהו התקשר לבאן בתחילת החודש והפציר בו שלא יבוא לטהרן, ובמקביל הופעל לחץ בנושא מצד ארגונים יהודיים. ואולם, הדלפת השיחה בין נתניהו לבאן עוררה כעס רב במטה האו"ם בניו יורק. פקידים בניו יורק צוטטו השבוע באומרם כי "הקמפיין של נתניהו רק שכנע את באן לטוס לטהרן, ולהציג שם יוזמת שלום בנוגע למשבר הגרעיני".

עם נחיתתו בטהרן, אמר הבוקר המזכיר באן כי לאירן יש תפקיד חשוב ומכריע באזור, ובמיוחד בכל הנוגע למלחמת האזרחים בסוריה. אמר באן.

המזכ"ל הוסיף כי הוא "שמח מאוד להגיע לאירן" וכי הוא מצפה ללמוד רבות על התרבות המקומית ועל ההיסטוריה של המדינה. מאוחר יותר נפגש באן עם המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, עם הנשיא מחמוד אחמדינג'ד, ועם שורה של פקידים נוספים.

בימים האחרונים דווקא שמרו בירושלים על שקט בנוגע לכינוס בטהרן, אך גורם מדיני בכיר אמר הערב כי הכינוס הוא אינו אלא מניפולציה גדולה של המשטר האירני. "ניסינו לדבר עם המדינות המשתתפות, אך הבקשות שלנו נדחו", אמר. לדבריו, מבחינת רוב המשתתפים, ארגון המדינות הבלתי-מזדהות הוא כינוס חשוב מאוד, שטמונים בו אינטרסים שאי אפשר לוותר עליהם, עם זאת, אמר אותו גורם, עם פתיחת האירוע "אין הרבה מה לעשות, ועדיף לשתוק".
(עדכון ראשון:19:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully