וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: על מועצת הביטחון לגנות דברי ההסתה של אירן

טל שלו

21.8.2012 / 4:16

באגרת שנשלחה למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, נכתב כי על חברות מועצת הביטחון לגנות את ההנהגה האירנית, שקראה לחיסול ישראל. "כיצד ינהג משטר כזה אם ישיג נשק גרעיני?"

משלחת ישראל באו"ם שיגרה אתמול (שני) אגרת חריפה למזכ"ל הארגון, באן קי-מון, ולמועצת הביטחון של האו"ם, במחאה על ההתבטאויות האנטישמיות שהשמיעו בימים האחרונים בכירים במשטר האירני, בהן קריאות להשמדת ישראל. "ההצהרות ההזויות של מנהיגי אירן יוצאות מפי קנאים קיצונים, שיוקדת בהם שנאה בלתי רציונלית. ניתן רק לשער כיצד ינהג משטר קיצוני כזה אם חלילה ישיג נשק גרעיני", נכתב באגרת.

ישראל דורשת מחברות מועצת הביטחון לגנות באופן מידי את נאומי ההסתה של מנהיגי אירן, בהם המנהיג הרוחני העליון של הרפובליקה האיסלמית, אייתוללה עלי חמינאי. איש הדת הבכיר באירן כינה את הציונות "סרטן בלב העולם האיסלמי". נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, שקרא "למחוק מהאנושות" את המשטר הציוני. "התבטאויות אלו הן רק חלק מדברי השטנה המושמעים באופן תדיר באירן, מדינה חברה באו"ם הממשיכה להכריז על כוונותיה להשמיד מדינה חברה אחרת באו"ם – ישראל", נכתב באגרת. "המשך שתיקת מועצת הביטחון איננה אופציה".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ומפקד משמרות המהפכה מוחמד עלי ג'עפרי צופים במצעד של המשמרות, ספטמבר 2007. /Hasan Sarbakhshian, AP
"למחוק את המשטר הציוני מהאנושות". נשיא אירן אחמדינג'ד/AP, /Hasan Sarbakhshian

בסוף השבוע פרסם המזכ"ל באן גינוי חריף לדברי אחמדינג'ד ב"יום אל-קודס". אירועי היום מתאפיינים בעצרות הזדהות המוניות עם הפלסטינים החיים בשטחים הכבושים, ובנאומים חריפים בגנות ישראל. בהודעה מלשכתו נמסר כי "המזכ"ל מתקומם נוכח הדברים שמאיימים על עצם קיומה של מדינת ישראל. באן מגנה את ההצהרות המסוכנות הללו ומאמין שעל כל המנהיגים באזור לפעול על מנת להרגיע את המצב ולא ליצור הסלמה". עם זאת, בישראל דורשים גינוי חריף ומידי של מועצת הביטחון ושל הקהילה הבינלאומית לדברי ההסתה של ההנהגה באירן.

נתניהו לבאן קי-מון: "מקומך לא באירן"

הדרישה הישראלית לגינוי מצד גופי האו"ם באה על רקע כינוס 116 המדינות הבלתי מזדהות (NAM), שצפוי להיערך בסוף החודש בטהרן. בירושלים הביעו זעם על כוונתו של באן להשתתף בכינוס. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח לפני כשבועיים עם מזכ"ל האו"ם ותקף בחריפות את החלטתו להגיע לכינוס, בזמן שהקהילה הבינלאומית פועלת לבידוד המשטר בטהרן, כלכלית ופוליטית.

"התאכזבתי לשמוע על כוונתך להשתתף בכינוס", אמר נתניהו למזכ"ל האו"ם, והדגיש בפניו כי נסיעתו לטהרן היא "טעות גדולה, גם אם היא נעשית מכוונות טובות". נתניהו הסביר כי "איני רואה כל סיבה לביקור במדינה שהשלטון בה אנטישמי ששם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל". ההדלפה הפומבית של השיחה שקיימו השניים בנושא עוררה זעם במטה האו"ם בניו יורק. עד כה לשכת מזכ"ל האו"ם טרם אישרה רשמית את השתתפות באן בכינוס. להערכת גורמים דיפלומטים, דברי הארס של הבכירים האירנים יניאו את המזכ"ל מלהשתתף בכינוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully