וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשטון: "דברי אחמדינג'ד על ישראל - שערורייתיים"

18.8.2012 / 20:56

שרת החוץ של האיחוד האירופי הצטרפה לגינויי ארה"ב והאו"ם עקב התבטאות נשיא אירן, שכינה את ישראל "גרורה סרטנית" המאיימת על האזור. "אין להטיל ספק בזכות יישראל להתקיים"

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, גינתה הערב (שבת) את התבטאויותיו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, שכינה את ישראל "גידול סרטני" שאין לו מקום במזרח התיכון, ואמרה כי מדובר בהתבטאות "שערורייתית ומלאת שנאה". בהודעה החריפה שמסר דוברה של אשטון נמסר כי "אין להטיל ספק בזכותה של ישראל להתקיים". כמו כן, נמסר כי אשטון קראה לאירן למלא תפקיד בונה באזור, ו"מצפה ממנהיגיה לתרום להפגת המתחים ולא לליבויים".

גם בוושינגטון מיהרו להגיב ולגנות את הדברים החריפים של הנשיא האירני. בהודעת גינוי חריפה מטעם הבית הלבן, כינו את הדברים "פוגעניים וראויים לגינוי", וקראו לאירן לחדול מלתמוך במשטר הסורי.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, מתח אף הוא ביקורת חריפה על אחמדינג'ד, כמו גם על מנהיג הרוחני של אירן, עלי חמינאי, שדיבר אף הוא בחריפות נגד ישראל בשבוע האחרון, ואמר כי מדובר בתקיפות "פוגעניות ומסיתות". "המזכ"ל מאוכזב מהדיבורים המאיימים על קיומה של ישראל", נמסר בהודעה מטעמו. "באן מאמין כי כל המנהיגים באזור צריכים להשתמש בקול שלהם כעת כדי להפיג ולא כדי ללבות מתחים".

חמינאי: "המשטר הציוני - לא יותר מקונספירציה"

בנאומו באוניברסיטת טהרן לרגל "יום ירושלים הבינלאומי", המכונה גם "יום קודס", אמר אתמול אחמדינג'ד: "המשטר הציוני הוא גרורה סרטנית שאם יישאר ממנה אפילו תא אחד, היא תאיים על כל האזור. גם המערב שבוי בידיהם של הציונים ולאיש אין זכות בחירה חופשית בשל כך. קיומו של המשטר הציוני הוא פשע נגד האנושות".

בנאומו, ציין אחמדינג'ד כי "רעיון שתי המדינות לשני העמים בפלסטין הוא פתח להישארותם של הציונים באזור לעוד מאה שנים". לדבריו, "הקיום של המשטר הציוני על חלק מפלסטין הוא דבר מסוכן, אז על אחת כמה וכמה הרצון שלהם למדינה מתוקנת הקיימת על פי חוק. גם אחוז קטן של שליטה שלהם על אדמת פלסטין היא דבר שלילי".

המנהיג העליון, חמינאי, אמר השבוע במהלך פגישה עם חיילים ותיקים באירן, כי המשטר הציוני הוא "לא יותר מקונספירציה". לדבריו, מי שתומך בקיומו "מתעלם מהסוגיה הפלסטינית ומנסה לקבור אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully